The Princess - Chapter 23

”Om han har” sa jag och skratta.
”Okej tack för svaret, hejdå” sa hon.
”Hejdå” sa jag och la på. Det blev grönt så Antonio körde. Jag vände mig åt sidan och såg en stor bil komma mot oss.
”Stanna” var det sista jag han skrika. Men det var försent. Allt blev svart.

Mama Jan hade precis lagt på samtalet med Isabelle när hon vände sig mot mig.

"Från en viss Isabelle så var du inte så tyst" sa hon.

"Aha" muttrade jag.

"Så va inne på ditt rum och prata inte tills imorgon så du kan fortsätta" sa hon och jag reste mig och gick in i rummet. Slängde mig på sängen och somnade snabbt.

*

Min höga ringsignal väckte mig. Jag satte mig trött upp i sängen och tog tag i mobilen. Annes namn prydde skärmen.

"Hej" sa jag trött.

"Du måste komma till Atlanta" sa Anne snabbt och stressat.

"Vad har hänt?" frågade jag oroligt.

"Isabelle och Antonio har varit med i en bil olycka" sa Anne och snyfta.

"Hur mår dom?" frågade jag.

"Antonio mår bra men Isabelle ligger i koma. Dom fick göra kesar snitt på henne. Men dom sa att hon snart vaknar" sa hon.

"Jag kommer" sa jag och la på. Jag torkade mina tårar klev ur sängen drog på mig en munkjacka till mjukisarna och packade lite kläder. Jag tig mobilen och gick ut ur rummet.

"Och vart ska du" sa Scooter när jag gick förbi.

"Till Atlanta" mumlade jag och gick. Scooter var snabbt uppe på fötter för att stoppa mig.

"Och får jag fråga varför?" frågade han. Jag vände mig om och där stod Kenny med en väska i handen, mamma och Alfredo.

"Därför Isabelle har varit med i en bil olycka och ligger nu i koma" frästa jag och torka en tår. Han kollade chockat på mig så jag gick förbi. Kenny var snabbt framför mig.

"Kenny du behöver inte åka med" sa jag.

"Dit du går dit går jag" sa han och öppnade dörren till bilen.

*

"Vart ligger Isabelle Sanchez Gonzalez?" frågade jag i receptionen. Sjuksköterskan kollade upp och chockades.

"Ehm...." sa hon nervöst och kollade ner i datorn.

"Våning 5 rum 345" sa hon. Jag tackade och gick mot hissen. Gick in och tryckte på femman. Anne möte oss när vi kom upp.

"Justin du har blivit pappa" sa hon och log. "Men du får titta själv" tillade hon och gjorde en gest mot rummet där Isabelle var i.

"Jag ringer Ryan också" sa hon innan jag börja gå mot hennes rum. Jag tog tag i handtaget och öppnade långsamt. Inne i rummet låg Isabelle på en säng och ett pipande hördes som aldrig tog slut. Jag gick sakta fram till sängen som Isabelle låg i. En stol stod framför sängen, jag antar att Anne har varit här inne. Jag gick fram och satte mig tog tag i Isabelles hand och slöt ögonen.

*

Jag öppnade ögonen när ett ljud hördes från en säng i hörnet med apparater runt om. Jag ställde mig upp och gick sakta fram till sängen. Där låg två små barn inlindade i rosa filtar. Jag log stort och kollade på tjejerna som sov. Jag tänkte tillbaka när Isabelle sa vad hon ville att sina barn skulle heta om det var en tjej. Jacklyn och Jackie. Men här ligger två. Då får det väl bli Jacklyn och Jackie så länge om Isabelle inte vill ha något annat. Jag kollade ner på dom och log. Helt plötsligt slog Jacklyn upp ögonen. Dom var mörk bruna med ändå ljusa. Jag log mot henne och lyfte upp henne. Jag gick och satte mig i stolen och gosa med henne. Jag fick henne att le vilket jag älska. Tillslut somna hon i min famn så jag la tillbaka henne och då vakna Jackie. Jag skratta roat och tog upp henne. Jag log och satte mig i stolen.

*

Dörren slog upp och in kom mamma, Ryan, Caitlin, Chaz, Christian, Anna, Fredrik och pappa. Jag antar att Kenny, Alfredo och Scooter är där ute med Anne.

"Hej" sa jag och log.

"Vart är dom?" utbrast mamma. Först kollade jag konstigt på henne innan jag fatta.

"Här och där" jag peka i min famn och i sängen. Mamma och dom vuxna gick till sängen medans Ryan, Chaz, Caitlin och Christian kom fram till mig.

"Aww va söt" sa Caitlin och kollade på Jackie.

"Hur får hon mat?" frågade Ryan. Jag skratta åt hans plötsliga fråga.

"Ersättnings mjölk" sa jag. Jackie hade somnat så jag reste mig upp och gick till sängen där alla stod. Jag böjde mig ner och la henne i sängen.

*

Det hade gått en vecka sen vi lämnat sjukhuset. Alltså var det den 26 Maj.

"Kom nu gumman" sa jag när jag stod i hallen och vänta på Isabelle. Jacklyn och Jackie satte i en varsin stol på golvet som vi sen satte in i bilen. Vi skulle och träffa mitt crew och prata lite.

"Kommer" ropade hon och sen hörde man trappsteg i trappen. Nej kom min prinsessa med en vit pösig tröja och ett par svarta shorts.

"Hej på dig snygging" sa jag när hon kom ner och kysste henne.

"Hej på dig med" sa hon och skratta. Hon drog på sig skor sen tog vi en varsin stol. Jag tog Jacklyn och hon tog Jackie. Jag hade lagt i barnvagnarna i bakluckan. Ersättnings mjölken sluta vi med när Isabelle vakna. Så nu är dom bundna till henne. Vi satte in dom där bak och satte oss fram innan vi åkte.


Bild löst.. :(
men ni fick det :)
och jag såg att jag hade 63 freaking unika besökare idag/igår :DDDDDDDDDDDDD
FETT GLAD
och det var (tror jag) för att min syster som äger http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
gav mig en shout out :DDD
Så kommentera sååå blir jag glaaad :D

Kommentarer
Postat av: Fia

Superduper braa! Önskar man vore lika bra som dig att skriva

2012-05-21 @ 22:35:12
Postat av: vickan

hej! Ebbish bra kapitel, längtar till nästa kapitel !!

hoppas det kommer snart !!!

2012-05-23 @ 20:23:49
Postat av: Lina

Grymt skrivet!

Kika gärna in på min novellblogg och läs det första kapitlet. Feedback uppskattas!

2012-06-20 @ 20:26:30
URL: http://justicesstory.blogg.se/
Postat av: CEMT-Tilda

Oooh grymt bra skrivet hörru!!!
Är själv ny här i bloggvärlden. Jag har skaffat en novellblogg om Justin med några polare. :) Skulle bli glad om du kunde kika in och berätta vad du tycker? :D
Om du vill kan vi göra ett länkbyte! Skulle alltså bli så sjukt glad!!! :'D
Puss puss <3 <3

2013-01-05 @ 21:31:11
URL: http://www.omgbiebz.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0