The Princess - Chapter 20

”Är detta det nya huset?” frågade jag och Antonio nickade. Det var vit väldigt stort. Med torn precis som i prinsesses filmer. Antonio klev ur bilen och kom och öppnade på min sida.
”Välkommen hem Ers Majestät” sa han och gjorde en gest mot huset.
”Wow” sa jag och Antonio. Vi gick mot porten och en betjänt öppnade den och buga.
”Är detta det nya huset?” frågade jag och Antonio nickade. Det var vit väldigt stort. Med torn precis som i prinsesses filmer. Antonio klev ur bilen och kom och öppnade på min sida.
”Välkommen hem Ers Majestät” sa han och gjorde en gest mot huset.
”Wow” sa jag och Antonio. Vi gick mot porten och en betjänt öppnade den och buga.
Tumblr_lhldrgvail1qef21ko1_500_large
"...Wow..."

Jag var nu tillbaka i Atlanta efter en trevlig vecka i Stratford. Snart skulle vi iväg till en photoshoot.
”Justin kom nu vi måste åka” ropade mamma från undervåningen.
”Jag kommer” ropade jag tillbaka innan jag satte kepsen på huvet och tog en sista blick i spegeln. Jag stängde dörren till mitt rum och gick ner till mamma och dom andra.
*
I den sista bilden satte jag mig i fåtöljen och kolade på kameran.
”Det var sista bilden” sa fotografen och gick fram till datorn. Jag kollade igenom alla bilder innan jag gick för att byta om till mina kläder.
”Ska vi gå?” frågade jag dom andra när jag var klar.
”Ja nu åker vi” hojtade Alfredo och jag skratta åt hans barnslighet.
Entrén var stor och fin. Golvet var kacklat i svart och vit. Två beige pelare stod fram för en fin beige trappa med svart räcke. Mellan pelarna stod det ett bord och en stol. På bordet var det lite paper och sånt.
4038726599_42976b2893_large
”Isabelle” sa farmor som gick ner för den stora trappen. Jag gissade att det fanns mer än bara den trappen. Eller det såg ut som det utanför i alla fall tänkte jag.
”Hej farmor” sa jag och kramade om henne när hon kommit ner.
”Kom så ska jag visa dig runt här” sa hon och la en arm runt in midja och log stort mot mig.
”Först detta är våran assistent, hon heter Emily. Om du vill planera något säg till henne så blir det fixat” sa farmor och gjorde en gest mot en mellan åldrig kvinna kanske 35 år, blont fint hår klippt i page och blåa ögon.
”Ers Majestät” sa hon och bugade. Vi hälsade och gick sedan vidare. På undervåningen fanns till exempel badrum, köket, ett vardagsrum.
Och massa saker som var onödigt. Långa korridorer med stora fönster kanske en tavla satt på väggen. Vi gick ännu en gång förbi Emily och sen upp för trappen. Hon visa badrum, ett bibliotek, vardagsrum och en stor matsal.
Dsc_1319_large
Vi kom till en stor korridor igen med fina guldiga detaljer.
4832538566_3b42f4f562_z_large
”Här har vi ditt rum” sa hon när vi gått lite till. Det pirrade till och hon öppnade dörren. Jag drog efter andan. Väggarna var fint målade vita. En stor säng med beige fluffigt täcke och över kast. Heltäcks matta, bokhylla, en lite soffgrupp, vedspis och lite lampor.
Tumblr_lvw3ta1vzk1qmevz7o1_500_large
”Det är jätte fint” sa jag och farmor slog upp i ett vackert leende.
”Det finns mer” sa hon och gick in i rummet. Jag gick efter och drog handen längst allt jag gick förbi. Hon kom till en dubbel dör och öppnade. Rummet var en walk in closet.
Tumblr_lvr8v8bebu1r1n308o1_500_large
”Tack.. tack.. tack” sa jag och hoppade an glädje farmor skratta.
”Du har också ett eget badrum” sa hon och pekade på en dörr på andra sidan dörren. Jag gick fram till dörren och öppnade den. Badrummet var ljust och fräscht.
Tumblr_lex2j8uslo1qg8cu6o1_500_large
Jag gick in i badrummet och kollade ut genom fönstret vid badkaret. Fin utsikt kan man säga tänkte jag och log. När jag gick tillbaka in i rummet var farmor borta. Jag strunta i det och slängde mig på sängen.
*
Dörren öppnades och in kom först två söta tjejer och efter kom farmor.
”Detta är dina hushållerskor, Brigitta och Birgit” sa hon och pekade på Brigitta med kort brunt och Birgit med blont kort hår.
”Ers Majestät” sa dom och bugade och gick sedan där ifrån.
”Maten är snart klar, kallar på dig då” sa farmor och gick. Jag suckade mig på sängen.
”Maten är klar nu” sa en röst. Jag satte mig upp och kollade mig förvirrat omkring i rummet. Min blick fastnade på den silvriga väcka klockan. Dörren till mitt rum öppnades och in kom farmor.
”Detta kan du prata genom” sa hon och höll in en knapp och sa något. Det sprakade till och hörde sen Antonios röst.
”Aha” sa jag och skratta.
”Det är mat i alla fall” sa hon och gick ner.
*
”Hej älskling” sa jag till Justin.
”Hej snygging” sa han och log genom skype.
”Vad gör du?” frågade jag.
”Inget… saknar dig” sa han och log snett.
”Saknar dig också” sa jag och skratta.
”Det är mer än en månad sens vi träffades” sa Justin och suckade.
”Japp och jag är i vecka 11 så det är 11 veckor sens vi var i Bahamas” sa jag och log.
”Jag längtar tills han eller hon kommer ut” sa Justin och log stort.
”Jag var på ultraljud och hon fråga om jag ville veta om det var en tjej eller kille men jag sa nej” sa jag och log snett.
”Ja blir roligare med en överraskning” sa han och skratta. Vi prata ett tag till och jag vissa magen innan jag gick och la mig.
Jag saknade Isabelle något enormt. Hennes mjuka läppar, vackra leende som fick mina knän vickas, hennes ögon man kunde drunkna i och hennes lunga röst. Jag vaknade ur min dvala när mamma skaka om mig.
”Justin vad är det?” frågade hon. Vi satt och snackade om framtiden när Isabelle kom i mina tanka.
”Jag saknar Isabelle” sa jag lät. Mamma log varmt mot mig och satte sig igen.
”Det är normalt” sa hon och skratta.
”Men tillbaka till detta” sa Scooter och skratta.
*
Jag la mig i sängen och suckade vi hade suttit och pratat länge om framtiden. Och jag drömde bara iväg där jag träffade Isabelle. Men det var bara drömmar. Jag ville träffa hennes för min saknade efter henne är stor. Jag vill kyssa hennes mjuka läppar, viska till henne om hur mycket jag älskar henne, hålla hennes hand och kolla in i hennes vackra ögon. Jag kollade sömnigt på klockan innan jag somnade.
”Isabelle kom upp nu” sa farmor och skaka om mig. Jag slog upp ögonen och kollade på farmor.
”Jag måste ut och shoppa idag” sa jag och skratta.
”Då får du göra det jag kallar på Antonio” sa hon och gick ut. Jag reste mig upp och gick in i min garderob. Jag tog fram en pösig beige kjol och en stor tröja med blommor på.
Jag satte på mig det och ett par klackar till. Antonio stod redo i entrén och vi kunde åka.
”Ers Höghet” sa Paul och öppnade dörren och buga. Jag log mot honom och satte mig i bilen.
*
Många fråga efter autograf men annars var det lugnt. Jag hade köpt nya underkläder för dom mesta bh:arna har blivit för små. Jag gick in i en bebis butik och gick runt lite. Jag valde fyra klädesplagg och gick till kassan.
Jag vet att Justin säkert ville va med men det kommer fler gånger. när jag var klar åkte vi hem och som vanligt öppnade Paul dörren.
”Hej farm..” tänkte jag säga men blev stum och stod chockad kvar.

hahahah.. nu har ni det :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv; Ofc! Lägger till dig nu. :)

Kram

2012-05-03 @ 19:56:23
URL: http://biiebsstories.blogg.se/
Postat av: Vickan

Bra kapitel ebba !!! Fortsättningen fortsätter på lyxvägen vem har en så rik farmor men hon var ju prinsessa så då får man Walker in closet och eget badrum, och ett dröm sovrum men i alla fall du är jätte duktig på att skriva noveller grymt !!!! Fortsätt så som du skriver nu . SÅ DUKTIG PÅ ATT SKRIVA !!



/ vikan

2012-05-04 @ 09:08:40
Postat av: Maja P

Kolla gärna in min One Direction novell & kommentera vad du tycker! kram! :)

http://bedersen.blogg.se/category/pedersens-noveller.html

2012-05-05 @ 00:26:08
URL: http://bedersen.blogg.se/
Postat av: Hanna<333

Skit bra igen Ebba!!!! :D <3333 :*

2012-05-16 @ 14:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0