The Princess - Chapter 19

”Hej” sa Christian och kramade Isabelle och vi gjorde vårat handslag.
”Så vart ska vi?” frågade Ryan.
”Till parken” sa Isabelle och log. Vi kom fram till Christians skåp och han öppnade det. Isabelle lutade sig mot skåpet bredvid och kollade sig omkring. Jag lutade mig fram och kysste hennes mjuka läppar.
”Det har börjat komma ut elever som glor” sa Ryan och harklade sig. Jag log mot hennes läppar och vände mig om där nästan alla elever stirrade. Jag flätade ihop våra händer och vi gick ut ur skolan.
”Hej” sa Christian och kramade Isabelle och vi gjorde vårat handslag.
”Så vart ska vi?” frågade Ryan.
”Till parken” sa Isabelle och log. Vi kom fram till Christians skåp och han öppnade det. Isabelle lutade sig mot skåpet bredvid och kollade sig omkring. Jag lutade mig fram och kysste hennes mjuka läppar.
”Det har börjat komma ut elever som glor” sa Ryan och harklade sig. Jag log mot hennes läppar och vände mig om där nästan alla elever stirrade. Jag flätade ihop våra händer och vi gick ut ur skolan.
Justin satte sig ner i gräset och drog ner mig i hans famn. Han kysste min kind och krama om mig.
"Om det blir en flicka vad vill du att den ska heta?" viskade Justin i mitt öra.
"Jacklyn eller Jackie" sa jag och kysste honom. Jag kollade ner på magen och vidare till ringen och log lyckligt.
"Omg ska ni gifta er" utbrast Caitlin och jag vände häftigt huvet åt hennes håll. Hennes blick var på min ring. Jag rodnade och borrade in ansiktet i Justins mage.
"Ja det ska vi, det är en av anledningarna varför vi är här" hörde jag Justin säga. Caitlin gjorde ett pip ljud. Jag kollade upp och Caitlin sken som en sol och dom andra var chockade.
"Ryan säg något" sa jag tyst efter en stund. Precis när han skulle säga något så ringde min mobil. Jag tog upp den och kollade på den. Farmor stod det.
"Hej farmor" sa jag.
"Hej gumman" svarade hon.
"Hur är det?" frågade jag.
"Det är bara bra, men jag ville bara säga att vi har flyttat till ett litet mer slott" sa farmor och skratta.
"Slott men det gamla huset da?" frågade jag chockat. Jag rykte till och kollade på min mage. Justin smekte den och log lyckligt.
"Vi har sålt det" sa farmor.
"Jaha men är huset stort?" frågade jag.
"Ja det är det. Men det ända du kanske inte gillar med detta är att det är mer kungligt och gammalt" sa hon.
"Det blir nog kul. Men varför?" sa jag och skratta.
"Det huset vi bodde i förut var bara för att slottet renoverades" sa farmor.
"Aha okej" sa jag och skratta.
"Ja men vi hörs gumman" sa farmor och la på. Så nu har vi flyttat tänkte jag och log.
"Jag är glad för er" sa Ryan efter en stunds tystnad. Och jag log stort mot honom.
"Grattis" sa Chaz och Christian i kör. Justin log stort.
"När jag skickar upp er på ditt rum Isabelle trodde inte jag i alla fall att ni skulle gifta er" sa Chaz
"Och få barn" mumlade Justin.
"Vad sa du?" frågade Ryan.
"Jo vi har en till sak och säga" sa jag och kollade på Justin och han nickade. Jag tog ett andetag och öppnade munnen.
"Jag är gravid" sa jag och la mig i Justins famn och drog upp tröjan. Dom drog ett djup andetag och stirrade chockat på oss. Efter ett tag ställde sig Caitlin upp och skrek och börja dansa runt.
"Hur fick ni reda på det?" var det ända Ryan fick fram.
"Jag hittade henne inne på toaletten där hon spydde" sa Justin och Ryan nickade.
"Grattis får man väll säga" sa han och log. Jag log och kramade om honom.
”Caitlin blev du glad nu?” frågade jag och hon nickade stort.
”Tänk dig i en stor vit klänning” sa hon drömande. Jag skrattade och log.
”Så när händer det?” frågade Christian.
”Någon gång efter min födelsedag” sa jag och han nickade.
”Har ni berättat för din mormor och morfar?” frågade Ryan.
”Ja vi gjorde det innan vi gick till dig” sa jag och log ät deras minner när vi sa det.
*
Jag och Isabelle satt nu i mormors och morfars vardags rum och kolla på film eller jag kollade på film och Isabelle sov. Mormor kom in i vardagrummet och kollade på mig.
”Maten är klar nu” sa hon och log. Jag nickade och skakade om Isabelle.
”Maten är klar nu älskling” sa jag och kysste hennes kind. Hon mumlade något innan hon slog upp sina vackra ögon.
”Maten är klar” upprepade jag och hon ställde sig trött upp. Hon gäspade och börja gå mot köket. Jag gick i kapp henne och skratta.
”Är du så trött?” frågade jag och hon nickade. Vi gick in i köket och satte oss mitt emot mormor och morfar.
”Ser gott ut” sa jag och kollade ner i köttfärsåsen och pastan.
”Det är ju din favorit rätt så varför skulle det inte se gott ut” sa morfar och log. Isabelle tog lite mat och börja äta.
”Gumman mår du bra?” frågade jag och hon kollade upp på mig med trötta ögon.
”Bara lite trött” sa hon och gäspa.
”Är du mätt?” frågade jag och hon nickade.
”Bra” sa jag och ställde mig upp. Jag bar upp henne i min famn och gick upp till mitt rum.
”Så sov nu vi är där nere du vet” sa jag och kysste hennes panna innan jag gick ner igen.
Tillbaka till Spanien tänkte jag när jag satt på planet. Det hade varit mysigt i Stratford men jag behövdes i Spanien och Justin skulle till Atlanta igen. Det sprakade till i högtalarna och pilotens röst hördes.
”Spänn fast era bälten, vi åker ner för landning” sa piloten. Jag tog tag i bältet och knäppte på det. Planet slog ner i backen och vi var i Spanien.
”Hoppas ni hade en bra resa” sa piloten och alla börja ställa sig upp. Jag vänta tills alla hade gått av och tog sedan ner min väska och gick ut ur planet. Antonio mötte upp mig vid gate och hjälpte mig ut ur flygplatsen som var full packad.
*
Vi hade åkt ett tag och nu svängde Antonio in och börja köra upp för en stor backe. Jag kollade storögt på slottet vi åkte upp mot.
Är detta det nya huset?” frågade jag och Antonio nickade. Det var vit väldigt stort. Med torn precis som i prinsesses filmer. Antonio klev ur bilen och kom och öppnade på min sida.
Välkommen hem Ers Majestät” sa han och gjorde en gest mot huset.
Wow” sa jag och Antonio. Vi gick mot porten och en betjänt öppnade den och buga.

Första...... :D
Nästa kommer snart :D
Förlåt för inga bilder :/

Kommentarer
Postat av: Vickan

Bra kapitel Ebba !!! När kommer nästa ??? Kommer det i dag ????????

2012-05-03 @ 15:27:08
Postat av: tessan

jättebra som vanligt! kan du vissa en bild på huset, snälla? och när kommer nästa? kan inte vänta till nästa.

2012-05-03 @ 16:19:18
Postat av: Hanna<333

Jätte bra igen Ebba :D <33333 :*

2012-05-16 @ 13:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0