Life savior - Kapitel 6


Mister cool by snook
(sorry men den vill inte vara i mitten)

När vi hade fikat så gick alla och hämta sina bilar förutom Justin, Caitlin, Chaz, Christian och Ryan för dom skulle sova över. Så vi gick upp till mitt rum och Caitlin fortsatte till mitt rum.

 



 


När Caitlin hade varit inne i min WIC ett tag ropade hon på mig
"Rose vart har du köpt dina bh:ar nånstans?" frågade Caitlin.
"eeeh där man brukar köpa dom" sa jag.
"Men dom är ju fett snygga" ropade Caitlin.
"Vilka ta ut dom" ropade jag tillbaka.
När hon kom ut så skratta jag.
"Vadå dom är as snygga" sa hon som om jag var dum i huvet.
"Jag har gjort dom själv med diamanter inte riktiga" sa jag.


"Aha men kan inte du prova dom?" frågade hon försiktigt.
"Vist jag har inte svårt att visa mig. Så vist" sa jag lät.
Jag gick in i min WIC och prova första. När jag hade satt på mig den så gick jag ut till dom andra. När jag kom ut så stirra alla på mig.

”Okej ni ser läskiga ut” sa jag.

”Du är ju as snygga gud jag älskar din kropp” utbrast Caitlin.

”Tack Caitlin” sa jag och gick tillbaka för att sätta på nästa.

 

 

”Du är ju as snygga, gud jag älskar din kropp” utbrast Caitlin.

”Tack Caitlin” sa Rose och gick tillbaka för att sätta på nästa. Jag håller med Caitlin hon hade as snygg kropp. När hon hade visat alla bh:ar som Caitlin ville hade Rose byt om till shorts, ett vit linne och en röd basket tröja. Sen gick Caitlin tillbaka till Roses WIC efter ett tag skrek hon.

”Justin och Company ni måste se detta” skrek hon så vi reste oss och gick in i Rose WIC.

”Vart är du Caitlin” ropade jag så att hon skulle höra oss för hennes WIC var väldigt stor.

”Kom jag vet vart hon är” sa Rose och drog i allas armar. När vi gick igenom en dörr kom vi till mitt paradis. Det var hyllor med alla olika färger och märken på kepsar. Sen när man gick lite till så hitta men Supras och även Lakers kepsar, mössor och ett par hörlurar.

”Jag visste inte att du gillade detta” sa jag och gjorde en gest mot allting.

”Det är mycket ni inte vet om mig” sa hon och gick för att sätta på sig en svart vit Obey keps. När hon satte den på huvet gick hon till hennes Supras och valde ett par röda. Och jag kan säga att hon har väldigt bra smak.

”Använder inte tjejer bara klackar?” frågade Chaz som hade varit och kollat på allt.

”Jo jag har en garderob men klackskor också men jag är inte så mycket för det. Eller bror på vad jag har på mig” sa Rose enkelt.

”Har du mer skor?” frågade Caitlin som precis har kollat klart på allt.

 

 

”Har du mer skor?” frågade Caitlin som precis har kollat klart på allt.

”Japp vill du se?” frågade jag.

”Ja det är klart jag kanske trivs där bättre där en här” sa hon menande mot mina kepsar och Supras.

”Så du menar att du inte gillar mina kepsar eller Supras” sa jag lite sårat.

”Jo det gör jag men jag är inte sån som använde Supras eller kepsar men jag tror killarna trivs här” sa hon och killarna nickade.

När vi gick in till mina klackskor sa Caitlin.

”Oo This I like” a hon och började gå mot skorna. Jag gick tillbaka till killarna och dom stog och kollade på mina Supras.

”Gillar ni det ni ser?” frågade jag skämt samt.

”Om vi gör” sa Justin allvarligt.

”Okej kul att ni gillar dom” sa jag men ett flin.

”Shit Rose du har mer skor och kepsar än Justin” sa Chaz gillande.

”Faktiskt så har du det” sa Justin.

”OMG Rose fett snygga skor” skrek Caitlin och kom ut springande med mina nit skor.

”Jag har faktiskt en hel outfit till dom där skorna” sa jag men lite för högt.

”Jag vill se” skrek Caitlin och hoppade upp och ner.

”Okej men gå ut och sätt er på min säng så kommer jag. Dom gick ut och jag gick och drog fram allt och satte på mig det.

( Hon har dom här till skolan också )

När jag gick ut så flämta Caitlin till.

”Omg va snyggt snälla ha det imoron” sa hon.

”Okej da, men vad ska vi ta för bil?” frågade jag.

”Kan inte vi ta Minglan?” frågade Chaz.

”Jo den tar vi” sa jag.

”Men hallå jag går inte i skolan ju” sa Justin.

”Men jag kör till skolan så byter vi bara plats så körde hem sen hämtar du oss i vilken bil du vill” sa jag och han flina.

”Får jag åka hem till min för där är alla och då kan jag reta Alfredo?” frågade Justin.

”Så klart du får” sa jag och han bara flinade. När jag hade tagit fram madrasser bestämde vi hur vi kulle sova. Jag och Justin skulle ta min säng för han är den ända som inte sparkas dom andra fick ta madrasser. Vi alla stog fram för min spegel och borsta tänderna. Det var lite kul för att alla stog i en stor t-shirt och mjukisbyxor. Vi spotta ut tandkrämen och sa godnatt och sen la vi oss.

*PIP*PIP*

Jag tog tag med all kraft jag hade och slog sönder hela min väckar klocka så alla hoppa upp från sina sängar och frågade vad som har hänt.

”Shit, lugna ner er jag slog vist för hårt på väckar klockan så jag måste köpa en ny” sa jag.

”Shit du e fan stark” sa Chaz och bara för det så slängde jag mig på honom och började slå honom.

”Säg att jag är bäst annars fortsätter jag” sa jag men hot full röst.

”Aldrig” sa Chaz bara.

”Oo det där skulle jag inte säga om jag var du” sa jag och fortsatte.

”Okej jag ger mig du är bäst” sa Chaz

”Va jag hörde inte vad sa du?” frågade jag och flinade.

”Du är bäst!” skrek han och jag bara flinade sen gick jag av honom och tog på mig kläder som Caitlin ville att jag skulle ha. Och även en silvrig Obey keps. Vi gick ner till köket och Chaz sprang till kylskåpet och drog ut massa mat.

”Chaz hur mycket kan du äta egentligen?” frågade jag med ett flin.

”Han äter typ för en familj på fyra” sa Caitlin och jag kan säga hon menade det för han åt, åt och åt. När vi var klara gick vi ut till Minglan och starta den. Bara höra motorn fick mig att le.

”Okej sätt på nån bra Music jag har ett bra bas system” sa jag Justin valde Music och vi körde iväg.

*

När vi kom fram till skolan dunkade Musiken ur högtalarna så dom kollade alla på oss. När jag hade parkerat min bil hoppade alla ut förutom Justin. Det kom fram några killar och kollade på min bil.

”Snygg bil, din?” frågade han.

”Tack, och ja det är min bil” sa jag och jag kände hur dom kollade på mig efter som jag hade bar magen och inte det vanligaste kläderna man brukade ha.

”Rose ska vi gå?” frågade Caitlin.

”Japp leggo” sa jag och skrattade. Jag kände hur jag blev iakttagen så jag öppnade munnen och skrek.

”Har ni inget bättre för er än att stirra?” skrek jag och alla kollade bort. Jag kollade på Caitlin och do andra och dom satt och as garva. Jag bara kollade på dom och skaka på huvet sen kände jag hur nån petade på min axel så jag vände mig om.

”Hej jag heter Van” mer han hon inte säga för att jag avbröt henne.

”Vanessa jag vet och du är skolans bitch och en till sak kolla jag bryr mig inte så du kan lika gärna sticka här ifrån” sa jag och jag kollade runt på parkeringen och såg på folks häpna miner.

”EN GÅNG TILL SLUTA STIRRA OCH SKAFFA ETT LIV NÖRDAR” skrek jag över parkeringen och alla kollade bort. Jag vände mig om och gick till Caitlin och Company som satt och skratta.

”Vadå det är inte artigt att stirra. Och ska ci gå eller rutna?” frågade jag och alla ställde sig upp och vi började gå. Chaz och Ryan kom la sina armar på mina axlar men inte så långe eftersom jag hade nitar på jackan.

”Bra början på skola alla ser upp för dig” sa Chaz.

”Och det gör du med för du sa att jag var bäst” sa jag och flinade

Hope u like it :)
I alla fall jag kanske får upp ett till kapitel men jag kan inte lova ;)
MEN KOMMENTERA !!! annars får ni inget jag vill ha fyra kommentarer!! :)

Kommentarer
Postat av: Hanna<333

Ebba du är ju hur grym som helst, asså jag tror att du e författare i smyg! <333 PussPuss :*

2012-02-29 @ 18:49:13
Postat av: Emelie

Har läst ikapp nu och jag tycker att du kan lägga upp nästa kapitel nu :D

Skit bra :D <3

2012-03-02 @ 16:35:19
URL: http://justtwitter.blogg.se/
Postat av: ellen

Jätte bra!! :D

2012-03-03 @ 08:07:23
URL: http://celebnovels.webblogg.se/
Postat av: mikaela

älskar det längtar till nästa

2012-03-03 @ 11:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0