Life savior - Kapitel 5

You're Beautiful by james blunt
rum så hörde man hur nån slog nån och den skrek av smärta så jag slog upp dörren. Och framför mig får jag se en man som slår på Rose som hänger i taket med ett snöre. Och hon gråter och skriker så några från crewet ringer polisen och några går fram och slår honom så han ramlar ihop. Jag och Pattie gick fram till Rose och vi tar ner henne när vi ställer ner henne så ramlar hon ihop…

 


 

När jag hörde lite smällar började jag bil orolig så jag öppnade dörren så att jag kunde se ut lite och till min lättnad så var det mitt crew som var där. Så jag öppnade dörren helt och alla kolla på mig.

”Vad bra att ni år bra” sa mamma och krama mig, Christian, Chaz, Ryan och Caitlin.

”Ja vi mår bra men det är Rose förtjänts om hon inte hade sakt att vi skulle stanna där inne skulle vi nog också ha lite blå märken” sa jag.

”Blå märken? Detta är inte bara blå märken hon har stora sår” sa Scooter.

”Va” stammade jag och gick fram till Rose.

”Ja, vi måste ringa en ambulans” sa Scooter snabbt och Alfredo tog upp mobilen och gick iväg. Jag kolla ner på Rose som låg på golvet och försökte andas. Efter ett tag kom Alfredo och sa att dom skulle komma om 3 minuter. Jag bara nickade när jag kollade bak så kramade Caitlin Christian och snyftade hela tiden så jag gick fram till henne.

”Det kommer bli bra med Rose, okej?” frågade jag och hon nickade och torkade sig under ögonen. Det plinga på dörren och Scooter gick ner och öppnade dörren sen hörde man att dom pratade och sen fotsteg i trappan. Dörren öppnades och in kom två ambulansmän dom gick fram till Rose och la henne på båren.

”Är det nån som ska med det får plats två?” frågade en ambulans man.

”Caitlin vill du?” frågade jag och hon bara nickade sen kollade jag frågande på mamma.

”Gå du gubben” sa hon bara och jag nickade och gick ner till ambulansen. När vi hade satte oss i ambulansen så började dom ge henne dropp och en mask för munnen som hjälpte henne att andas. Jag kollade på Caitlin och hon hade tagit tag i Roses hand.

”Vem är detta?” frågade en utav ambulans männen.

”Hon heter Rose O’Mally” sa jag och han nickade.

”Vad har ni för relation?” frågade han.

”Bästa vänner” sa jag och log mot Rose som inte kunde se.

”Vad hände?” frågade han.

”Vi var och hämta kläder till henne för vi skulle sova hos mig, när vi var inne och kollade på hennes fina badrum kom hon helt plötsligt och slängde in väskan och sa att vi inte skulle komma ut innan hon öppnade dörren, men när hon hade stängt den så smälldes dörren till hennes rum upp och sen hörde vi hur många gånger hon skrek av smärta” sa jag och blunda för att tårarna skulle börja rinna.

”Vem var det som gjorde detta?” frågade mannen igen.

 

”Hennes pappa” sa jag tyst. Han skulle precis säga nått men Rose avbröt honom för hon stönade högt. Han började förklara vad som hade hänt men hon bara stängde ögonen igen. När vi kom fram tog dom ut Rose och vi kom efter dom sa att vi kunde sitta i vänt rummet för hon skulle in på operation för att se så att hon inte hade några inre blödningar. När det hade gått tio minuter kom hela crewet vi satt och vänta men tillslut kom en doktor ut jag gick fram till honom.

”Hur mår hon?” frågade jag.

”Hon hade en inre blödning i agen men annars är läget stabilt och vi har sytt igen hennes sår” sa han och jag nickade.

”Får vi gå in till henne?” frågade jag.

”Ja det får ni men hon sover” sa han bara och sen vände han sig om och pekade på dörren 566 jag nickade och började gå med resten i hälarna. När jag öppnade dörren brast det för Caitlin och hon började gråta. Jag mötes av världens vackraste ansikte men det som var felet var att hennes ögon var stängda. Vi gick fram till henne och jag drog ut en stol som Caitlin kunde sitta på. Hon satte sig och grep tag i Rose hand och grät. Hon måste hållt för hårt för ett stön kom ut ur Rose mun. Alla kolla på Rose och dt kom tårar från hennes stängda ögon Caitlin strök sakta bort dom och då öppnad hon sina vackra ögon. Och då börjad Caitlin le som en fåne så alla börjad skratta åt henne.

”Hallå vad skrattar ni åt?” frågade hon.

”Dig dummer” sa Rose hest.

”Aha” sa hon.

”Hallå vad skrattar ni åt?” frågade hon.

”Dig dummer” sa jag hest.

”Aha” sa hon. När det bara var jag, Caitlin, Justin, Chaz, Ryan och Christian kvar i rummet började vi snacka om allt mellan himmel och jord.

”Men vilken skola ska du gå i?” frågade Caitlin.

”Jag vet inte vilken går ni i?” frågade jag.

”Den heter Elizabeth P varför vet jag inte men du kan börja där med oss” sa hon och jag bara nickade.

”Å då slipper jag va med bitcharna” sa hon drömmande.

”Vad är det med dom?” frågade jag. Hon tänkte precis svara mig men då kom Pattie in och sa att vi kunde åka hem.

”Okej eftersom alla har varit så snälla så kan vi åka hem till mig och fika” sa jag till Justins crew.

”Men våra bilar da dom får inte plats på eran uppfart” sa Alfredo. Jag stog där och tänkte tills jag  kom på att vi hade ett enormt garage under huset.

”Jo da ni ska få se” sa jag med ett flin och alla kolla misstänkt samt på mig men jag bara flina.

*

”Juste vad var det du tänkt säga innan Pattie kom och sa att jag kunde åka hem?” frågade jag Caitlin

”Hon är skolans bitch och hon heter Vanessa” sa hon.

”Varför är hon det?” frågade jag.

”Hon tror att hon är så cool bara för att hon har en rosa Porsche” sa hon och suckade och kollade p mig som flinade stort.

”Okej Rose du ser läskig ut” sa hon.

”Det ska vi ändra på. Och ni ska sova hos mig för här ska det bli ändringar” sa jag bara.

”Vadå?” sa Christian.

”Det kommer ni få se” sa jag och flinade.

”Okej Rose vi står på din uppfart och det står bilar på vägen vart ska vi stå?” frågade Kenny eftersom han körde.

”Vänta jag ska öppna garaget” sa jag.

”Rose du har inget garage” sa Justin.

”Det har vi men det syns inte” sa jag och gick ut. Jag gick fram till en sten och tog bort den sen ställde jag mig mitt på uppfarten och tryckte i mitten utav kontrollen. När jag vände mig mot bilarna kollade dom på mig som om jag var dum men jag bara skratta. Sen kände jag hur jag blev kortare så jag vinka åt dom och kom ner i garaget där alla mina älsklingar stog. Jag gick och tände lampan och tryckte på en knapp jag att den blev en ramp mitt i ängen där man kan åka ner i garaget. Så jag gick upp för den sen gick jag iväg till Kennys bil där Justin och Company satte. Jag knaka på rutan och Kenny vira ner den.

”Följ mig och alla andra bilar med” sa jag och han nickade. Sen började jag gå mot ängen igen när jag vände mig om så såg jag hur alla kolla konstigt på mig men jag bara log. När jag kom fram till rampen gick jag ner och tände upp hela garaget och log stort. När alla hade parkerat och hoppat ut så kom alla mot mig.

”Och vems garage är detta? Och vems bilar?” frågade Alfredo stumt.

”Ett mitt garage två mina bilar” sa jag stolt och satte mig på huven på min rosa hummer och flina.

”Ofta” sa Christian.

”Japp och nån utav dessa bilar blir vår som våran skolbuss” sa jag och flinade stort och det var då Caitlin fattade.

”Ååååå Vanessa kommer bli så avundsjuk” sa hon och hoppade runt på stället.

”Detta är min Ängel” sa jag.

”Detta är Musse”

”Detta är Mimmi”

”Detta är Ralle”

”Detta är Kalle”

”Detta är Pinglan”

”Detta är Minglan”

”Detta är MY LOVE”

”Detta är Sixten”

Sa jag och klappade sist på Sixten.

”Varför har du så konstiga namn” frågade Justin jag bara skratta lätt.

”När jag fick dom här bilarna så var jag och min bästis lite flummiga så det blev lite konstig namn” sa jag och ryckte på axlarna.

”Vem gav dig bilarna?” frågade Alfredo när han var tillbaka från sin lilla titt på alla bilar.

”Min pappa har var snäll då” sa jag tyst.

”Aha. Men var är den för bil som står längst bort du sa aldrig var den hade för namn?” sa Alfredo och pekade bort mot min hummer som var som en limo.

”Haha det var Melody som döpte den och den heter Justin Bieber för hon älskar dig” sa jag och skratta.

”Vill ni se hur den ser ut inuti?” frågade jag och alla nickade. Jag gick bort till ett sort skåp där jag har alla nycklar och tog ut den till limon. Jag öppnade och alla kollade med stora ögon på insida.

”Så ska vi gå och fika?” frågade jag och alla nickade jag låste och började gå i en gång och alla följde med. När vi kom fram till en dörr låste jag upp den och vi var köket. Sen började jag visa dom runt när jag kom till pappas rum ville jag inte öppna för det var bara blod överallt. Men då klev Justin fram jag försökte hålla den stängd men Justin var för stark så han fick upp den och han flämta till när han så allt blod.

”Är det ditt?” frågade han mig och jag nickade och gick mot köket för att ta fram ficka.

*

När vi hade fikat så gick alla och hämta sina bilar förutom Justin, Caitlin, Chaz, Christian och Ryan för dom skulle sova över. Så vi gick upp till mitt rum och Caitlin fortsatte till mitt rum.

 


Hoppas ni gillar det och kommentera :*

 

puss Ebba :)


Kommentarer
Postat av: ellen

Tack att du gillar min novell! <3

tror du att du kan göra en design till mig?

Ungefär en sån du har? (:

Kramar!

2012-02-27 @ 20:28:35
URL: http://celebnovels.webblogg.se/
Postat av: Sara

Meeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

2012-02-27 @ 20:36:37
URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/
Postat av: Hanna<333

Ååååå vad bra!! <333 PussPuss

2012-02-29 @ 18:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0