Life savior - Kapitel 4


Mina tårar hade runnit och Pattie hade kramat om mig.

”Så din pappa tyckte att allt var ditt fel så han började slå dig?” frågade Justin och jag nickade. Alla hade bara suttit och stirrat på mig när jag berättat. Helt plötsligt plinga det på dörren och in kom fem killar och en tjej…



 


Shelter by Birdy


 

Det plinga på dörren sen steg Christian, Ryan, Chaz och Caitlin steg in.

”Ryan Christian Chaz Caitlin” skrek jag och börja krama alla. När jag vände mig om så såg jag Rose häpna ansikte så jag börja garva och la mig på golvet. Alla kolla konstigt på mig.

”Du…skulle...sett...din...min” pressa jag fram mellan skratten. Och alla kolla fortfarande på mig men till slut sluta jag skratta och börja presentera alla.

”Detta är Caitlin, Chaz, Ryan och lille Christian” sa Jag till Rose.

”Aye jag är inte liten” sa han jag bara skratta och skaka på huvet.

”Och vem är denna vackra tjej da?” frågade Chaz menande mot Rose.

”Detta är Rose allihopa” sa jag och hon rodnade åt vad Chaz sa.

”Bra Chaz du fick henne att rodna” sa jag.

”Vadå jag säger bara sanningen” sa han oskyldigt.

 

 

”Och vem är denna vackra tjej da?” frågade han som hette Chaz.

”Detta är Rose allihopa” presenterade Justin mig och jag bara rodnade.

”Bra Chaz du fick henne att rodna” sa Justin.

”Vadå jag säger bara sanningen” sa han oskyldigt. Det fick mig bara att rodna mer jag hörde nån skratta och kolla upp det var Caitlin som hon hette och hon kom i mot mig och viskade i mitt öra dom är alltid såhär sa hon. Sen krama hon mig och jag krama henne tillbaka och hoppades att vi kunde bli bra vänner.

”Du och jag ska bli bästa vänner” sa Caitlin och jag sken som en sol. Sen vände hon sig till killarna och frågade vad vi skulle göra.

”Kan vi inte gå upp till Justins rum och köra S&K och lära känna varandra” frågade hon ja bara nickade. Sen gick vi upp till förutom Justin som skulle hämta en flaska. Vi satte oss i en ring Justin kom upp och Caitlin började snurra och den kom på mig.

”Sanning eller Konka?” frågade hon och jag var ingen fegis så jag sa konka.

”När vi kom hit då grät du varför?” frågade hon försiktigt jag log mot henne och började sedan berätta.

”Sen har jag en pojkvän som utnyttjar mig och våldtar mig” sa jag men det sista sa jag som en viskning. Nu hade jag skat min story jag hade gråtit och Caitlin hade kramat om mig.

”VÅLDTAR HAN DIG” skrek hon och ställde sig upp och jag bara nickade.

”Det är därför jag inte vågar gå hem om han är där och väntar på mig” sa jag tyst.

”Men kan inte alla sova hos mig?” frågade Justin efter en stunds tystnad.

”JAAAAA!” skrek Caitlin och hoppade på stället.

”För mig är det okej men jag måste bara gå hem och hämta saker” sa jag alla kolla på mig.

”Men om din pappa är hemma da?” frågade Caitlin.

”Om han är där då vänder ja…” jag han inte säga så mycket innan Justin avbröt mig

”Vi menar du” sa han bara.

”Okej vi då vänder vi bara och går” sa jag och la stor vikt på vi och Justin nickade stolt.

”Kom då går vi da” sa jag.

”Mamma alla ska sova här så vi ska hem till Rose och hämta hennes saker bror på om hennes pappa är hemma eller inte” sa Justin till Pattie.

”Ta med dig Kenny” sa hon bara. Sen kom Kenny gåendes. När vi kom fram var pappa inte hemma så vi gick på gången mot mitt hus. När jag vände mig om så stog alla och kolla med stora ögon och öppna munnar. Jag börja as garva och alla kollade på mig sen när jag fick tillbaka min tal förmåga så sa jag.

”Ni skulle ha sett era miner” sa jag och låste upp dörren och gick in. Wow hörde jag nån säga bakom mig. Jag bara skaka på huvet och gick mot mitt rum när jag öppna dörren skrek Caitlin

”OMG OMG OMG vad snyggt rum” skrek Caitlin jag bara skratta.

”Vill du se min WIC?” frågade jag och hon bara nickade. När jag öppnade skrek hon och sprang in och försvann bland mina kläder. Jag bara skrattade. Sen hörde jag hur några rusade upp för trappen och min dörr slog upp och där stog alla och kollade förvirrat mot mig som låg på golvet och as garva.

”Vad hände?” frågade Ryan.

”När Caitlin fick se mitt rum skrek hon för att hon älskade det och det blev bara ännu värre när hon såg min WIC” sa jag.

”Oj din pappa har mycket pengar ser jag” sa Christian och alla kolla runt i rummet och jag bara nickade.

”Undra hur ni alla reagerar när n får se mitt badrum” mumlade jag för mig själv men jag kanske ska träna på det för Caitlin kom stormandes ut ur min WIC.

”Får jag se ditt badrum?” frågade hon och jag bara nickade och alla följde efter mig genom mitt rum. När jag öppnade dörren och kollade på alla andra stog dom och kollade men stora ögon på mitt badrum.

”Ni gillar badrummet ser jag” sa jag och dom bara nickade.

 

( kläder hon tog med )


Sen gick jag till min WIC och tog ut lite outfits som jag kunde ha på mig och stoppade ner dom i en väska och tog med mig min bikini för man vet aldrig vad som händer.  När jag var på väg mot om så öppnades ytterdörren och jag fick panik och sprang till badrummet där alla var.

”Pappa har kommit hem och ingen kommer ut innan jag öppnar dörren” sa jag snabbt sen stängde jag dörren sekunden efter slog dörren till mitt rum och in kom pappa med ett äckligt smile…

 

 

När vi gick runt i rummet öppnades ytterdörren men ingen la son stor vikt på det för alla var i chock tillstånd över hur snyggt dom hade hemma. Men den kom Rose in till oss och sa.

”Pappa har kommit hem och ingen kommer ut innan jag öppnar dörren” sa hon snabbt innan hon stängde dörren och alla blev tysta. Sen smällde dörren till Roses rum och alla hoppa till.

(det dom hörde utifrån är med kursiv text)

”Pappa snälla låt mig bara vara” hörde man Rose säga men hennes pappa svara inte utan man hörde bara en smäll följt ett skrik. När jag kolla bak så grät Caitlin och Christian trösta henne tyst.

”Varför skulle jag låta dig vara du är ju nånting man kan ta ut min ilska” hörde jag nån säga antagligen hennes pappa sen hörde man hur Rose skrika av smärta så jag gick så långt ifrån dörren som möjligt och tog upp min mobil och ringde Scooter.

( fet=Scooter vanlig=Justin)

”Hej hur går det?” frågade Scooter

”Ni måste komma hit och hjälpa henne ta hit hela crewet hennes pappa använder henne som en boxnings säk” sa jag

”Vi kommer men hur mår ni?” frågade han.

”Vi mår bra vi sitter på toan för hon lätt oss inte gå ut men vi hör hur hon skriker” sa jag med en ledsen röst.

”Vart bor hon?” frågade han. Jag sa vart hon bodde sen sa han att dom skulle komma så fort som möjligt. Vi hörde hur en bil parkera och hur en dörr smälldes upp till Roses rum…

 

 

Efter samtalet med Justin så gick jas ut till dom andra.

”Vad har hänt?” frågade Pattie.

”Hennes pappa använder Rose som en boxnings säk, Justin ringde och sa att dom mådde bra med vi måste åka dit och hjälpa do” sa jag snabbt och hela crewet reste sig upp och vi gick mot bilarna och jag sa vart dom bodde. När vi kom dit så öppnade jag dörren försiktigt och hela crewet var bakom mig när Pattie precis skulle fråga vart hennes rum var så hörde vi ett skrik av smärt och ett till och ett till. Vi skynda oss upp för trappen när vi stog utanför ett rum så hörde man hur nån slog nån och den skrek av smärta så jag slog upp dörren. Och framför mig får jag se en man som slår på Rose som hänger i taket med ett snöre. Och hon gråter och skriker så några från crewet ringer polisen och några går fram och slår honom så han ramlar ihop. Jag och Pattie gick fram till Rose och vi tar ner henne när vi ställer ner henne så ramlar hon ihop…

 




hope you like it ;) ska börja på nästa nu!! så vad händer? har ni några funderingar eller tips?
srry förat det tog son lång tid men hade ingen fantasi :(
iallafall KOMMENTERA FÖR NÄSTA!! :)
Puss Ebba <3

Kommentarer
Postat av: Hanna<333

Heey Ebba! Åååå vad bra alla 'avsnitt' är... Måste ha en fortsättning, synd att det inte finns en film att kolla på sen :P PussPuss

2012-02-21 @ 14:45:02
Postat av: Anonym

2012-02-22 @ 19:57:21
Postat av: Anonym

Grymt bra du borde bli författare :)



2012-02-22 @ 19:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0