Life savior - Kapitel 3

”Så att du inte ska kunna försvinna under helgerna så att jag kan få slå dig och Joakim ha lite kul, sen ska vi flytta till Stratford” skattade han. Jaha då var det väll bara att gå upp och packa orkade inte bråka nu. Äntligen allt var packat och nu var vi på väg Stratford.

Fem timmer senare:


Vi hade precis kommit fram till Stratford.




 

 

 

Who You Are by Jessie J


När vi klev ut så stod vi framför ett gulligt litet hus. Alla flytt män börja bära in allt så jag gick mot gången men fick inte gå så långt innan jag kände ett hårt slag i magen och jag vart tvungen att kippa efter luft. Ett till kom jag föll i hopp i gräset sen lämna pappa mig där. Efter en timme var alla flytt killar borta men jag låg fortfarande i gräset. Det börja mörkna så jag ställde mig upp på skakiga ben och började gå mot dörren. Jag gick in i ett kök där så jag pappa sitta med sprit. 
"Kan jag ta vilket rum som helst?" frågade jag försiktigt. 
"Ja det får du" sa han. Jag blev förvånad att han inte slog mig eller nått. Men jag skaka bort den tanken och sa inget istället börja jag gå uppför trappan. När jag kom upp fanns det två dörrar jag gick mot den högra och hitta ett gulligt litet rum. Där fanns en WIC och ett eget badrum. Från badrummet kunde jag se en stor pool byggd med sten. Jag gick er och hitta pappa avsvimmad på golvet på grund av allt sprit han hade druckit.

”Rätt åt dig gubbe” var det ända jag sa. Jag gick ut och tog alla mina kartonger upp till mitt rum och packa upp allt sen hitta jag min bikini då slog mig tanken.

”Sak jag bada?” sa jag för mig själv. Jag gick in till badrummet och bytte om till min blommiga bikini. Jag gick i gräset fram till poolen där släppte jag min handduk och hoppa i. när jag hade badat färdigt gick jag och tog på mig rena underkläder och en kjol som var svart och ett linne som var blommigt samt ett skarp och ett halsband. Sen tog jag min gitarr och gick ner där låg fortfarande pappa jag bara skakade på huvet och gick ut. Jag hitta en park bänk jag satte mig där och börja spela på min gitarr jag spela och spela tills jag såg hur pappa kom mot mig full. Jag sluta spela för jag vet att han hatar när jag spelar han är den som trycker ner mig.

”Har du hittat din fula gitarr?” frågade han och skrattade. Jag bara nickade sedan kände jag hur han drog upp mig fån bänken för att slå mig. I ögonvrån såg jag en stor blå buss stanna framför ett gulligt litet hus och massa människor gick av.

”Din lilla hora kolla på mig” skrek pappa jag vände blicken mot honom och då slog han mig så jag skrek och alla som hade gått av vände blicken mot oss.

”Snälla pappa låt mig bara sitta här snälla” bad jag med det ända han gjorde var att slå mig och jag tappa fästet och ramla i hopp på marken. Jag såg hur han skratta och gick därifrån.

 

Jag hade precis avslutat min tour och nu var jag på väg hem till mormor och morfar.

”Längtar du hem?” kom mamma och fråga jag bara nickade.

”Vi är framme nu” ropade chauffören. Alla började gå av när alla hade gått (hela mitt crew) så mötes man av ett högt skrik så alla vände blicken mot den lilla parken som var utan för mormors och morfars hus. Där såg man en söt tjej stå och nån äldre man han höjde handen och slog till henne så att hon ramla i hopp och han bara skratta åt henne och gick där ifrån. Jag hörde några som flämtade till i mitt crew. Mamma jag och Alfredo gick fram till henne och såg att hon var blå slagen och hon blödde där hon hade fått smällen. Hon stönade till och öppna ögonen och satte sig på bänken igen. Mamma gick fram till henne.

”Vem var det som slog dig?” frågade mamma.

”Pappa” var det ända hon sa.

”Eftersom du är rätt så blå slagen så gissar jag att det inte är första gången det händer” sa Alfredo.

”Nej han har gjort det i 13 år” sa hon tyst och jag flämta till.

”Har du nån du kan gå till för jag gissar att du inte vill gå hem” sa mamma.

”Nej det har jag inte min bästis bor i LA och min pojkvän vill jag inte se eller veta av” sa hon bara det var då jag öppna munnen.

”Varför vill du inte se din pojkvän?” frågade jag.

”Han…. Ja han våldtar mig så fort vi ses” sa hon tyst jag bara stirra på henne.

”Men vart ska du gå da?” frågade Alfredo för han var den ända som hade tal förmåga. Hon ryckte på axlarna.

”Får väll sitta här ett tag och vänta på att pappa sover där hemma, så kanske jag kan komma in utan stryk” sa hon enkelt.

”Vad heter du?” mamma efter att hon och jag byte lite blickar.

”Rose” sa hon. Stackars henne hon som var så söt men behövde ta massa stryk. Efter att mamma hade funderat ett tag så öppna hon munnen.

”Vill du följa med oss in?” frågade mamma eftersom Rose inte blev galen när hon såg mig så fick hon följa med in om hon ville.

”Om jag inte tränger mig på för jag ser att ni är rätt så många” sa hon och nickade bort mot mitt crew som stod och vänta på oss.

”Nejdå vi får plats” sa jag snabbt.

”Okej” sa hon tyst och jag började le.

”Kom” sa mamma och sträckte ut en hand för att hjälpa henne upp och då så jag hennes ben dom var alldeles blåa eftersom vi gick bakom mamma och Rose kunde jag se det. Jag putta på Alfredo och öppnade munnen.

”Kolla hennes ben” sa jag bara och jag såg hur han stirra.

”Undra vad han slår henne med för det där kan man inte göra för hand” sa hon. Rose måste ha hört det för hon vände sig om och öppnade munnen.

 

 

Dom var jätte snälla mot mig jag fick komma in till dom. När vi gick så frågade jag.

”Vad heter ni förresten?” sa jag.

”Jag heter Pattie och min son heter Justin han går där bak med Alfredo” sa hon och jag bara nickade.

”Undra vad han slår henne med för det där kan man inte göra för hand” sa Alfredo som han heter. Jag vände mig om och öppnade munnen.

”Kofot och hammare” sa jag lätt och dom bara stirra på mig när jag vände mig om och tänkte fortsatte gå så såg jag att alla stirra på mig. Dom måste ha hört vad det ända jag tänkte.

”Vem slår dig med hammare och kofot?” frågade en man jag skulle precis svara men Justin han före.

 

 

”Detta är Kenny” sa han och peka på hen stor kille ”Detta är Scooter, Ryan, Mama Jan, Tay james och mina dansare” presenterade Justin dom och jag nickade.

”Och guys det här är Rose, och ni undrar vem som slog/slår henne så får ni fråga henne för jag vet inte om hon vill berätta” sa Justin och alla blickar vändes mot mig.

”Pappa” sa jag tyst jag hörde hur alla flämt till.

”Förlåt men vilket svin” sa Kenny.

”Gör inget du säger bara sanningen han har slagit mig i 13år” sa jag.

”Okej men vi kan väll i alla fall gå in så kan kanske Rose berätta varför” sa Pattie och jag nickade. Jag hade hälsat på Bruce och Diane och hade precis berättat klart min historia om Joakim och allt. Mina tårar hade runnit och Pattie hade kramat om mig.

”Så din pappa tyckte att allt var ditt fel så han började slå dig?” frågade Justin och jag nickade. Alla hade bara suttit och stirrat på mig när jag berättat. Helt plötsligt plinga det på dörren och in kom fem killar och en tjej…

 


såå nu har ni kapitel 3 :) kommer kanske få upp ett till kapitel idag om ni KOMMENTERAR ;)

hmmm vilka är det som kommer? tror ni justin börjar gilla henne ? kommentera om ni har några gissningar //Ebba :)


Kommentarer
Postat av: Vickan

Hej Ebba jag tror att Justin kommer bli kär i rose, förresten grymt kapitel. :-)

2012-02-18 @ 18:24:12
Postat av: Anonym

Heey Ebba! Åååå vad bra alla kapitlen är. Måste ha en fortsättning:) PussPuss

2012-02-19 @ 15:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0