Life savior - Kapitel 2

 

När jag var på väg ner hörde jag hur en bil körde upp till huset så jag sprang ner och tog på mig mina converse och sprang upp till mitt rum precis innan jag hoppa ner hörde jag ytterdörren öppnas. Då hoppa jag ner och sprang hem till Melody. När jag kom fram till hennes hus gick jag bara in tog av mig mina converse och gick upp till hennes rum.




 

Äckligt by Ansiktet


När jag kom upp till Melodys rum låg hon som vanligt med ryggen mot dörren. Så jag släppte min väska så den slog i golvet med en smäll. Så hon hoppa ur sängen och blängde på mig som låg på golvet och garva. Sedan hoppade hon på mig och började kittla mig, och jag skrek. Efter ett tag gick hon av mig och jag fortsatte skratta men sen lugna jag mig.

”Hej Melody” sa jag hon skratta bara åt mig.

”Lite sent va eller?” frågade Melody.

”Nej det tycker jag inte, det låter bra” sa jag.

”jaha vad ska vi göra?” frågade Melody samtidigt som jag och ”packade upp” min kläder.

”Vi kan kolla på film” skrek jag och hoppade.

 

 

Jag hade precis gått upp till mitt rum i väntan på Rose, men när jag hade suttit där ett tag så blev det tråkigt så jag drog på mig mina Beast by dr.dre och satte på min spellista på min röda IPhone 4s. Efter tio minuter hör jag en hög smäll och jag hoppar ur sängen av rädsla. Jag tar av mig mina hörlurar och blänger på Rose som ligger och garvar på golvet. Sen hoppar jag på henne och börjar kittla henne och hon skrek. När jag ställde mig upp och åter igen satte mig i sängen öppna Rose munnen och sa:

”Hej Melody” sa hon jag skratta bara åt henne.

”Lite sent va eller?" frågade jag.

”Nej det tycker jag inte, det låter bra” sa hon.

”Jaha vad ska vi göra?” frågade jag samtidigt som hon gick till sin väska och börja ”packa upp”

”Vi kan kolla på film” skrek Rose ut och började hoppa. Vi gick ner och bestämde oss för att kolla på Dear John, The Nootebok och Burlesque.

”Jag går och hämtar chips och sånt” sa jag och började gå mot köket.

”Okej” skrek Rose tillbaka. När jag kom tillbaka hade Rose fixat allting och filmen var på meny. Jag satte mig ner och Rose tog chips skolen och jag tog popcornen sen satte Rose igång. När vi hade kollat på Dear John och The Nootebok hade båda jag och Rose gråtit nu var det bara Burlesque kvar. Både jag och Rose såg väldigt trötta ut men hon satte på nästa och vi sjöng med till nästa alla, när Rose stod och skulle dansa med bröt jag ut i garv och la mig ner på golvet. Så jag satt mest och garva eftersom Rose skulle både sjung och dansa som dom men det gick inte så bra som hon ville. När Burlesque var slut så gick vi och la oss för klockan hade blivit 23.00 och vi var trötta.

 

 

När vi satte igång Burlesque börja vi sjunga med men jag fick för mig att både sjung och dansa, så jag gjorde det men det gick inte så lång tid innan jag hörde en duns följt av ett garv. Så jag sluta dansa och vände mig om där såg jag Melody ligga på golvet och garva. Men jag bara vände mig om och fortsatte dansa och sjunga och det var kul. När Burlesque var slut så bestämde vi oss för att sova, så vi tog ut all disk och gick mot hennes rum. Vi drog fram en luft madras och blåste upp den och bäddade sedan den. När vi var klara så gick vi och borsta tänderna och sedan och bytte om jag tog på mig en stor tröja och samma med Melody. Sen gick vi och la oss jag somna fort.

 

*

 

Jag vaknade av att solen lyste rak i mitt ansikte. Vi hade glömt dra ner rullgardinen suck men då är det bara att gå upp da. Hm hur ska jag väcka Melody? Jag vet jag sprang in i badrummet fyllde ett glass med vatten för att sedan hälla på Melody. När jag hällde vattnet på henne skrek hon och satte sig tvärt upp i sängen och sedan hoppande hon på mig och slog mig överallt. När hon gick av garvade jag och hon bara kastade en mördar blick på mig. Hon vände blicken och flämta till.

”Vadå?” frågade jag ovetande.

”Vet du hur mycket klockan är eller?” sa hon.

”Nej har jag missat nått?” frågade jag.

”Om du har klockan är fan halv tre” sa hon sen började hon as garva.

”Vadå?” frågade jag.

”Skulle sätt din min” pressa hon fram mellan skratten. Jag bara skaka på huvet och gick fram till ina kläder och satte på mig ett par trasiga jeans långärmad grå tröja och USA coneverse. Jag kolla mig i spegeln och nickade gillande mot mig själv. När jag vände på mig hade Melody tagit på sig en t-shirt och jeans shorts. Vi gick ner och satte oss framför teven och slog på den. Vi bestämde oss för att se svampbob. Dagen gick till sitt slut vi hade precis borstat tänderna så nu gick vi till våra sängar. När mitt huve träffade kudden föll jag i djup sömn.

 

*

 

Tre dagar senare (alltså tisdag):


När jag hade kommit hem från skolan på måndagen mötes jag av min pappa som var rasande och började slå mig tills jag låg på golvet och blödde. Då kom Joakim och drog upp mig för trappan sen in i mitt rum. Han drog av mig alla kläder och sedan skrek jag och grät men det ända han gjorde va att slå mig så att allt blev svart. När jag vakna låg jag ensam och nacken. Jag drog täcket runt mig och somna.

 

*

 

Jag slog till väckar klockan och gick upp jag orkade inte gå till garderoben så jag tog det jag använde i lördags och gick ner för att äta frukost en såklart få några slag från pappa.

”Vad gör din pappa egentligen?” frågade Melody när hon hade granskat mig jag var lite blå slagen.

”Pappa slår mig Joakim våldtar mig” sa jag enkelt hon spärrade upp ögonen i det sista .

”Gör han?” skrek hon.

”Ja det finns inget jag kan göra om jag gör slut så slår pappa mig ännu mer” sa jag och gick vidare till matte. När jag kolla på klockan suckade jag varför ska klockan gå så fort? Frågade jag mig själv. När jag kom hes tog det en flytt bil på uppfarten och massa män som bar ut flytt kartongen. Jag gick in i huset för att leta efter pappa.

”Vad händer?” frågade jag då jag hade hittat pappa.

”Lilla gumman vi ska flytta” sa han med ett elakt flin.

”Varför? Vart?” var det ända jag fick fram.

”Så att du inte ska kunna försvinna under helgerna så att jag kan få slå dig och Joakim ha lite kul, sen ska vi flytta till Stratford” skattade han. Jaha då var det väll bara att gå upp och packa orkade inte bråka nu. Äntligen allt var packat och nu var vi på väg Stratford.

 

Fem timmer senare:


Vi hade precis kommit fram till Stratford.

 


sådär nu har ni ett kapitel ;) det blev liet längre än det förra. ja snart kommer justin in i bilden. det kommer bli mkt slagsmål. men det kommer nog upp ett till imorom

 

Puss o Kram Ebba :* ( glöm ej KOMMENTERA!! )


Kommentarer
Postat av: kicki

Heej Ebba<3<3

Jag fattar inte... Hur kommer du på allt<3<3

Du kommer ju lungt bli författare<3<3

Ses på måndag :D

2012-02-18 @ 07:30:21
Postat av: Hanna<333

Heey Ebba! Dom här 'historierna' är super bra:) måste ha en fortsättning! <3<3<3<3 PussPuss

2012-02-18 @ 12:00:57
Postat av: Hanna<333

Heey Ebba! Dom här 'berättelserna' är super bra:) sööta bilder på dig<3<3<3<3 PussPuss

2012-02-18 @ 12:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0