Life savior - Kapitel 1

 

 

Skinny Love by Birdy

 

Jag kände slag efter slag på min ömma kropp. Jag vakna upp och ser pappa stå där, jag ser hur han höjer kofoten sen blir allt svart. Mitt namn är Rose O’Mally och ni undrar säkert varför jag blir slagen utav min pappa som heter Jake O’Mally. Jo det börja redan när jag var 4 år, jag hörde hur min mamma Betty skrek av smärta uppifrån deras sovrum. Så som den dumma och nyfikna lilla unge jag var så gick jag upp och i smyg kollade in. Men det höll inte så länge för jag råka putta till dörren så den åkte upp. Pappa kollade på mig ed hat i ögonen och jag blev genast väldigt rädd för honom. Sen när jag kollar ner ser jag mamma ligga på golvet och grät.

”Vad har hänt pappa?” frågade jag med en rädd röst.

”Inget Rose mamma mår bra men har bara lite ont” sa pappa med en hård röst. Dum som jag var så gick jag på det.

”Okej, men jag går och lägger mig god natt mamma och pappa älskar er” sa jag och börja gå mot mitt rum. Jag hörde några god natt gumman tillbaka innan jag gick in på mitt rum och stängde dörren. Jag gick fram till sängen och la mig och sedan föll jag i djup sömn.

 

*

 

Jag satte mig upp i sängen och kollade på klockan 09.05 löss det. Jag gick upp och ut ur rummet. När jag gick förbi mammas och pappas rum tänkte jag tillbaka på gårdagen, då pappa sakt att mamma mådde bra men hade bara lite ont.

”Undra om mamma inte har ont längre” sa jag för mig själv.

”Jag kanske gå in och kolla hur hon mår” sa jag. Så jag bestämde mig för att göra det men fröst kollade jag om pappa var hemma, för på något sett kändes det som om det var pappa som gjorde att mamma hade ont. Men till min lycka hade pappa åkt till jobbet tidigt idag. Så jag tog allt mitt mod och öppna dörren. Det var mitt livs misstag för när jag hade öppnat dörren hänge mamma på ett rep i taket. Jag grät och skrek samtidigt som jag frågade mig själv. ”Varför? Varför?” var det ända jag fick fram samtidigt som jag grät och skrek. Sen hörde jag hur en bil åkte upp till uppfarten till vårat hus. Det blev tyst i en minut men sen hörde jag rassel och dörren öppnades till vårat hus och hur nån gick upp i trappen. När pappa kom fram till sovrummet och såg på min döda mamma börja han skrika på mig att allt var mitt fel. Och sen gick han emot mig med ett äckligt leende och just den dagen fick jag mina första slag. Men nu har jag vant mig med slag. Han har slagit mig i 13 år så jag är 17 år och har en pojkvän som våldtar mig och han heter Joakim och en bästis som heter Melody och vet allt och ställer upp för mig.

 

*

 

TILLBAKA TILL NÄR HON ÄR 17:


Jag sträckte på mig i sängen och såg att jag var alldeles blodig så jag gick upp till min garderob och tog ett par jeans shorts och en vit mag tröja och underkläder sen gick jag till duschen när jag duschade gjorde det ont att tvåla int kroppen men jag hade vant mig . När jag kom ut satte jag på mig kläderna och gick ut ur badrummet. Jag gick ner för att äta lunch för klocka var 13.00. till min lycka var pappa inte hemma så jag kunde äta i lugn och ro. Jag gick fram till kylskåpet och tog fram det gamla vanliga yoghurt när jag hade ätit upp så stoppa jag ner min disk i diskmaskinen och gick upp på mitt rum. Jag tog fram mobilen och tänkte kanske skulle ringa nån men vem? Melody, jag henne ringer jag.

(Melody = fet stil. Rose=kursiv. Hennes tanka= vanligt)

”Hej det är Melody som pratar” jag skrattade åt min bästis.

”Hej Melody det är Rose vad gör du?” frågade jag.

”inget vänta på att nån skulle ringa” skrattade hon.

”vill du göra nått da pappa är på jobbet så jag kan ta mig ut ur helvetet hära kanske kan sova hos dig” frågade jag glatt och hoppades att hon sa ja.

”gumman det är såklart du får komma” sa hon och jag hoppa av glädje hon bara skrattade åt lilla jag.

”Okej men jag ska bara packa sen kommer jag över till dig. Eller hur länge får jag stanna?” frågade jag.

”Gumman du vet att du får stanna hur länge du vill och så länge det behövs” sa Melody till mig jag suckade lättat, det var fredag.

”kan jag stanna till på måndag?” frågade jag försiktig.

”Svaret kan du själv och det vet du”

”Okej kommer om tio ska bara packa och komma ut ur helvetet” sa jag.

”Okej ses snart gumman, Puss” sa hon.

”Puss” sen la jag på. Jag suckade lättat att få komma ut ur detta hus i fyra dagar.

Jag gick fram till min WIC och tog ut lite kläder la dom i min väska sen tog jag även laddare telefon och lite till. När jag var på väg ner hörde jag hur en bil körde upp till huset så jag sprang ner och tog på mig mina converse och sprang upp till mitt rum precis innan jag hoppa ner hörde jag ytterdörren öppnas. Då hoppa jag ner och sprang hem till Melody. När jag kom fram till hennes hus gick jag bara in tog av mig mina converse och gick upp till hennes rum.


Ja har har in kapite 1 hoppas ni gillar det ;) och kommentera
annars ser jag inte vad ni tycker och då känns det menningslöst att skriva.
och om det är stav fel sorry ;) jag vet kort men det får bli så :(

Kommentarer
Postat av: Jossan

Jätte bra ebbish bebish! Fortsätt skriv, det e jätte spännande ju! :D <33

2012-02-16 @ 19:37:22
Postat av: Hanna<333

Den här 'berättelsen' var hur grym som helst. Den va BÄST! <333 PussPuss

2012-02-17 @ 14:48:45
Postat av: kicki

Fett bra Ebba man vill bara läsa mer och mer<3<3<3

2012-02-17 @ 22:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0