The Princess - Chapter 8

”Det är mat” sa jag och hon reste sig. Vi gick ner och in i köket. Vi åt och pratade mycket sen gick jag till mitt sovrum och startade datorn jag gjorde mig i ordning och la mig i sängen med datorn över mig. Jag gick in på Twitter och Justin hade Twettat.

Imorgon åker vi till Spanien kommer bli kul.

Juste dom kommer imorgon tänkte jag och stängde av datorn och somna med ett leende.


Isabelle du måste upp nu om du ska hinna prova klänningarna för imorgon” sa farmors röst och skaka om mig. Jag öppnade ögonen och gäspa.

Ja jag kommer” sa jag och reste mig upp. Farmor lämna rummet och gick ner. Jag gnuggade mig i ögonen och gick upp. Jag gick in i badrummet och sköljde ansiktet sen tog jag på mig en morgon rock och gick ner. I köket stod det frukost fram dukat så jag satte mig ner och åt. Farmor kom in och satte sig framför mig.

”Efter detta ska du duscha sen ska du prova klänningarna som finns i din garderob” sa hon.

”Okej jag går och duschar” sa jag oh reste mig upp och gick upp till mitt rum. Jag gick in i garderoben och tog min bh utan band och trosor. Jag startade duschen och det varma vattnet rann ner för min kropp. Jag schamponera mitt hår och sköljde sen ur det. Jag hade i balsam och tvålade sen in kroppen. Jag sköljde ur allting och gick ut ur duschen. Jag tog handduken och torkade mig. Jag satte på mig mina underkläder och gick sedan in i min garderob för att sätta på mig en klänning. Jag hittade en fin som var blå och hade silvriga detaljer.


Jag satte på mig den och gick ut ur mitt rum. Nerifrån hördes mer än bara farmors röst.

Farmor kan jag ha den här?” frågade jag samtidigt som jag gick ner för trappa. När jag höjde min blick blev jag förvånad…

Vi satte oss på planet från Frankrike till Spanien. Just nu var det bara jag och mitt crew dom andra skulle vi möta på flygplatsen. Planet lyfte och jag somna.

*

”Justin vi är framme nu” sa en röst och skaka mig. Jag öppnade mina ögon och kollade in i mammas ögon. Hon log varmt och räta sig.

”Som jag sa vi är i Spanien nu” sa hon och jag reste mig. Vi gick ut ur planet och gick för att möta dom andra.

”Hey buddies” sa jag och krama Chaz, Ryan och sen Christian.

”Ska vi åka till… Ja vart vi nu ska” sa jag och log mot alla. Dom nickade och vi gick mot bilarna. Jag, Ryan, Caitlin, Kenny, Christian och Chaz satte oss i den första bilen och dom andra satte sig i den bilen bakom. Kenny starta bilen och vi åkte i väg. I bilen var det livligt alla prata i munnen på varandra tills Kenny avbröt oss.

”Vi är framme nu” sa han och jag öppnade dörren. När jag kom ut kollade jag storögt på huset.

”Wow” sa jag och Kenny skratta.

”Är du säker att vi ska hit?” frågade jag Scooter när han slöt upp bredvid mig.

”Japp” sa han och börja gå upp för alla trappor jag hackade på och vi gick. När vi kom till dörren så knacka Scooter på dörren och någon kille öppnade den. Det såg ut som en säkerhetsvakt och jag kollade konstigt på honom. Scooter börja prata och vi fick gå in. Där inne mötes vi av Spaniens drottning.

”Okej är det någon som kan förklara vad som händer” utbrast jag och alla kollade på mig. Eftersom det vart lite tystare hörde man en röst och steg i trappen. Ner kom ingen mindre än Ella? I en vacker klänning. Hon kollade upp och chockades.

”När kom ni?” frågade hon.

”Dom kom alldeles nys, och den där klänningen sitter perfekt men du har mer att prova” sa Anne som hon hade presenterat sig som. Hon gick runt Ella och kollade hur hon såg ut.

”Isabelle gå upp och byt och kom ner sen” sa Anne och hon sprang upp.

”Isabelle?” frågade jag försiktigt.

”Där har du rätt, Isabelle Sanchez Gonzalez kronprinsessan av Spanien” sa hon och alla förutom Scooter, Anna, Fredrik, Kenny och min mamma.

”Kr..Kron..Kronprinsessa” stammade jag fram. Och alla nickade.

”Pero la abuela, yo diría que” utbrast någon bakom mig.

”Isabelle?” frågade Justin försiktigt.

”Där har du rätt, Isabelle Sanchez Gonzalez kronprinsessan av Spanien” sa farmor och alla förutom Scooter, Anna, Fredrik, Kenny och Pattie eftersom farmor hade sakt till dom.

”Kr..Kron..Kronprinsessa” stammade Justin fram. Och alla nickade. Jag skulle ju säga det tänkte jag.

Men farmor det skulle ju jag säga” utbrast jag och alla kollade på mig.

Men han sa ditt namn då skulle jag bara göra det klart för honom” sa hon i sitt försvar och jag skaka på huvet och suckade. När jag kollade på dom andra så kollade de förvirrat på oss och jag skratta lät.

”Hej” sa jag och log. Justin kom fram till mig och peta mig på kinden så jag kollade konstigt på honom.

”Japp det är Ella” sa han och jag brast ut i garv.

”Vem skulle det annars va?” frågade jag mellan skratten.

”Kronprinsessan” sa han och jag tystnade.

”Jag är det” sa jag och han kollade oförstående på mig.

”Det är lite därför ni är här” sa jag och satte mig i soffan och alla följde mitt exempel. Jag börja berätta från början till slutet.

”Och ja nu siter vi här, The End” sa jag och la mig ner i soffan och pusta ut. Alla satt kvar tysta så jag reste mig upp.

”Jag måste prova enorma klänningar till i morgon så jag måste fortsätta med det jag gjorde” sa jag och farmor nickade mot mig jag gick förbi alla och upp för trappen och in i mitt rum. Jag gick in i garderoben och valde en annan klänning som var rosa/lila och vit.


Jag gick ut ur garderoben och där satt Justin, Caitlin, Chaz, Ryan och Christian. Jag log prövande mot dom.

”Vad fin du är” utbrast Caitlin helt plötsligt och kramade mig.

”Tack” sa jag och log stort mot henne.

”Men jag har fler” sa jag och suckade. Men hon bara skratta och gick in i min garderob. När jag kollade på killarna log dom stort och Justin kom fram till mig.

”Saknat dig” sa han innan han tryckte sina perfekta läppar mot mina. Hans tunga åkte in i min mun och våra tungor lekte med varandra.

”Get a room” utbrast Chaz bakom oss och jag log mot Justins läppar. Innan jag gick in i garderoben för att byta klänning. När jag kom in höll Caitlin fram en klänning till mig.

”Prova den” sa hon hysteriskt och jag tog i mot den och gick för att byta om.


Denna var också blå med ett band med diamanter under brösten. Jag gick ut till Caitlin och hon skrek till.

”OMG du är fett snygg” skrek hon och killarna kom in.

”Jag håller med” sa Justin och kramade mig bakifrån.


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! :) jag har på börjat en novell om Justin bieber :) novell jag skirver på nu heter To be somebody och det skulle verkligen vara dunder snällt av dig om du ville börja läsa den :D Du hittar novell på den här adressen: http://justindrewstories.webblogg.se/



Kram! :D <3

2012-04-03 @ 12:46:33
Postat av: vickan

jag älskade kapitlet det var bra och jag älskar snygga klänningar grymt fortsätt skriva om assesoarer och ha bilder på hur dom ser ut. lycka till med att skriva nästa kapitel hoppas jag gav ett bra tips! kram på dig ebba !!!!!!!!!!!! :-)

2012-04-03 @ 17:17:19
Postat av: Inez

Jättebra kapitel gumman älskar det lite det som Vickan skrev fortsätt med att ha med kläder och så. Puss och kram<3<3

2012-04-03 @ 19:58:20
Postat av: e

hej! Kolla gärna in min novellblogg om Justin Drew Bieber!http://justinbieberimagine.blogg.se Skulle vara jätteroligt om ni följde och kommenterade vad ni tyckte om novellen. Just nu har jag avslutat en novell och börjat på den andra. Kram.

2012-04-04 @ 19:09:25
URL: http://justinbieberimagine.blogg.se/
Postat av: Hanna<333

Heey Ebba! Allt är super bra, super snygga bilder, fortsätt så här :D <3 PS. Grattis gumman <3 : :

2012-04-06 @ 19:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0