The Princess - Chapter 18

Jag låste upp dörren och Isabelle sprang raka vägen i på toaletten. Jag ställde ner kassarna och gick till badrummet där hon spydde. Jag lyfte upp hennes hår och strök henne på ryggen. När hon var klar gick vi och la oss för hon behöver verkligen sova. Vi hade tre dagar kvar, vi hade varit här i fyra dagar. Hoppas hon mår bättre imorgon tänkte jag och kysste hennes kind innan jag somna.
Dom tre sista dagarna på Bahamas var bra. Vi bada i poolen kolla på film och Isabelle spydde. Jag tycker synd om henne och jag kan inget göra bara vara vid hennes sida. Men sista dagen då vi skulle åka så spydde hon inte så hon klara sig på flyget. Just nu satt vi i mitt rum och myste. Det första Isabelle gjort när hon kom hit till Atlanta var inte att hälsa på alla utan det var att springa upp på min toalett och spy. Snart skulle hennes farmor komma och då ska vi berätta om förlovningen. Sen skulle vi åka till Stratford för att säga det till Ryan och dom, även mormor och morfar.
"Justin, Isabelle! Anne är här" ropade mamma.
"Vi kommer" ropade jag tillbaka.
ISABELLES POV
"Justin, Isabelle! Anne är här" ropade Pattie.
"Vi kommer" ropade Justin tillbaka. Han reste sig och sträckte fram sin hand. Jag ett fast tag i det och gick ner.
"Omg hej farmor det var länge sen" sa jag på spanska och gick och krama henne.
"Hej gumman, jag har hört hur mår du?" frågade hon.
"Jag har mått bättre men jag har Justin vid min sida så klarar jag det mesta" sa jag och log mot henne. Jag gick tillbaka till Justin och han kramade mig bakifrån.
"Okej vi kom ner för att berätta en sak" började Justin men jag avslutade med att dra upp min vänstra hand.
"Åå vad kul" skrek Pattie och krama om oss. Scooter, Ryan, Kenny och Alfredo grattade oss. Alfredo slog Justin i ryggen.
"Bra jobbat bro" sa han och flina.
"Min lilla prinsessa ska bli stor" sa farmor och kom och kramade mig.
"Men vi går upp till rummet igen" sa Justin och vi gick upp. Jag hade inte kräkts på hela kvällen men när vi satt vid middagen så kom det. Jag reste mig upp och sprang upp för trappan in till Justins sovrum.
JUSTINS POV
När alla hade ätit klart så satt vi och prata. Isabelle hade inte spytt på länge men helt plötsligt reste hon sig upp och sprang upp till mitt badrum. Scooter och alla kollade efter henne. Jag reste mig upp och tänkte precis gå upp till henne när mamma stoppa mig.
"Jag kan gå upp till henne jag skulle ändå behöva prata lite med henne" sa hon och jag satte mig. Vi satt och prata medans mamma var uppe med Isabelle. När hon kom ner så ställde jag mig upp.
"Mår hon bra?" frågade jag och mamma nickade.
"Men snart kommer kräkningarna vara över" sa hon och jag sprang upp på rummet.
"Älskling" sa jag och gick in på toan där hon satt.
"Vi åker till Stratford om två dagar sen måste jag till Spanien men vi ses snart igen eller hur?" sa hon och jag nickade.
"Du hur ska vi göra med pressen?" frågade Isabelle.
"Jag tycker vi säger som det är" sa jag och Isabelle nickade och kysste min panna.
"Kom vi går och lägger oss" sa hon och drog med mig in i sovrummet. Hon drog av sig sina kläder förutom underkläderna och la sig under täcket. Jag gjorde samma sak och la armen runt henne och somna.
SCOOTER POV
"Va tyst det är där uppe" sa Alfredo och flina.
"Men om du är så nyfiken gå och kolla da" sa jag och sucka. Alfredo reste sig upp och börja gå upp för trappen.
"Scooter kom och kolla" ropade Alfredo försiktigt. Jag suckade men reste mig. Jag gick upp för trappen och fram till Alfredo. När jag ställde mig bredvid så log jag.
"Va söta dom är" sa jag och kollade på Justin och Isabelle som sov så nära det bara går.
JUSTINS POV
Ett par mjuka läppar trycktes mot mina och jag var snabb med att besvara. Jag öppnade ögonen och kollade in i Isabelles ögon.
"Godmorgon älskling" mumlade jag.
"Imorgon ska vi till Stratford" sa Isabelle och log stort. Hon reste sig och gick fram till sin väska. Det hade nu gått fem veckor sen hon blev gravid så hon hade fått en liten mage.
BILD
Varför vi inte åkt tidigare till Stratford det är för att Isabelle ville att kräkningarna skulle sluta och det har dom. Mamma tyckte att vi skulle åka för hon hade ringt till mormor och morfar och sagt att jag och Isabelle har två överraskningar. Så imorgon skulle vi till Stratford för idag ska jag på intervju och Isabelle ska på en snabb konferens. Jag och Isabelle skulle bekräfta att vi var tillsammans. Och Isabelle skulle nog berätta om var hon har varit dom senast 17 åren.
ISABELLES POV
Min mage hade blivit lite större och samma sak med brösten. Jag tog fram en blå blus svarta jeans och en vit lång cardigan.
BILD
Justin hade en beige långarmad, ett par beige chinos och ett par röda supras. Jag fattade tag om hans hand och gick ner. När vi kom ner så åt vi sen gick vi skilda vägar.
*
”Så är du och Justin Bieber ett par” frågade en reporter.
”Ja vi är ett par” sa jag och log.
”Så idag skulle ni få veta om mitt liv, vad vill ni veta?” frågade jag.
”Allt” sa någon och jag nickade.
”Det började med detta maffia gänget som döda mina föräldrar. Så Antonio tog med mig till Stratford där mitt nya liv som Ella Butler fick börja. Ja Butler, Ryan Butler blev som min brorsa” sa jag och fortsatte sen.
*
När jag pratat klart så reste jag mig upp och fick veta att detta skulle sändas i Canada också. Jag och farmor klev in i bilen som stod på baksidan av huset så vi slapp Antonio och körde hem till Justin. När vi kom dit var Justin och dom hemma.
”Hur gick det?” frågade Justin när han drog ner mig i hans knä.
”Det gick väll bra” sa jag och log.
JUSTINS POV
Kort Flashback:
”Så det går rykten om att du är tillsammans med Isabelle Sanchez Gonzalez Spaniens prinsessa” sa Ryan Seacrest gillande.
”Ja det är sanna rykten” sa jag och log.
”Grattis får man väll säga” sa han och log.
Tillbaka:
”Det gick väll bra” sa hon och log.
"Kom vi går upp" sa jag och hon ställde sig upp.
"Ropa när det är mat" sa jag till mamma när vi gick upp för trappen. När vi kom upp så la sig Isabelle i sängen och suckade. Hon kollade på ringen och log.
"Så när ska vi gifta oss?" frågade jag med ett leende.
"När jag är smal igen, typ efter min födelsedag då båda är 19 och barnet är ute" sa och log.
"Vill du att det ska bli en tjej eller kille?" frågade jag.
"Jag vet inte jag kommer vara lycklig vilket som" sa hon
"Du då?" frågade hon. Jag gick långsamt fram till henne.
"Samma som du" sa jag och kysste henne. Vi la oss i sängen och jag börja leka med Isabelles hand. När jag kollade på henne så sov hon. Jag log och drog av henne kläderna och gjorde samma sak själv sen la jag mig bredvid Isabelle. Egentligen skulle vi äta mat snart men vi båda var trötta.
*
"Justin du måste upp nu vi ska åka" sa någon. Jag öppnade ögonen och fram för mig stod Isabelle. Jag gnuggade mig i ögonen och gick upp. Jag gick fram till väska drog fram ett par beige chinos, vit t-shirt och en beige cardigan. Isabelle hade tagit på sig ett par vanliga jeans och en vit randig t-shirt.
"Kom vi måste gå ner nu" sa hon och tog sin väska.
"Jag tar din väska gå ner istället" sa jag hon släppte sin väska och gick ner. Jag tog tag i hennes och gick efter. När jag kom ner stod mamma och Kenny färdiga för att gå. Scooter skulle stanna i Atlanta och Alfredo skulle hem.
*
"Ryan kom nu vi ska och hämta Christian från hans skola" ropade Isabelle till Ryan som var på sitt rum. Han kom klampande ner.
"Nu går vi" sa jag glatt och vi gick ut ur Ryans hus med Caitlin, Chaz och Ryan och börja våran färd till skolan. Jag gick bredvid Isabelle och flätade ihop våra händer och kysste hennes kind.
*
Vi hade varit hos rektorn och var nu på väg till Christians klassrum. Isabelle knacka på och Läraren kollade chockat på henne. Det är inte varje dag den spanska prinsessan står framför henne. Isabelle klev in i klassrummet med mig och dom andra i släpp tåg.
”Vi ska hämta Christian” sa Isabelle och peka på Christian.
”Ella?” frågade han och hon nickade.
”Han ska ha ledigt idag” sa Isabelle till läraren och hon nickade. Jag flätade ihop mina fingrar med Justin och Christian plockade ihop sina saker och vi gick ut.
”Hej” sa Christian och kramade Isabelle och vi gjorde vårat handslag.
”Så vart ska vi?” frågade Ryan.
”Till parken” sa Isabelle och log. Vi kom fram till Christians skåp och han öppnade det. Isabelle lutade sig mot skåpet bredvid och kollade sig omkring. Jag lutade mig fram och kysste hennes mjuka läppar.
”Det har börjat komma ut elever som glor” sa Ryan och harklade sig. Jag log mot hennes läppar och vände mig om där nästan alla elever stirrade. Jag flätade ihop våra händer och vi gick ut ur skolan.
Dom tre sista dagarna på Bahamas var bra. Vi bada i poolen kolla på film och Isabelle spydde. Jag tycker synd om henne och jag kan inget göra bara vara vid hennes sida. Men sista dagen då vi skulle åka så spydde hon inte så hon klara sig på flyget. Just nu satt vi i mitt rum och myste. Det första Isabelle gjort när hon kom hit till Atlanta var inte att hälsa på alla utan det var att springa upp på min toalett och spy. Snart skulle hennes farmor komma och då ska vi berätta om förlovningen. Sen skulle vi åka till Stratford för att säga det till Ryan och dom, även mormor och morfar.
"Justin, Isabelle! Anne är här" ropade mamma.
"Vi kommer" ropade jag tillbaka.
"Justin, Isabelle! Anne är här" ropade Pattie.
"Vi kommer" ropade Justin tillbaka. Han reste sig och sträckte fram sin hand. Jag ett fast tag i det och gick ner.
"Omg hej farmor det var länge sen" sa jag på spanska och gick och krama henne.
"Hej gumman, jag har hört hur mår du?" frågade hon.
"Jag har mått bättre men jag har Justin vid min sida så klarar jag det mesta" sa jag och log mot henne. Jag gick tillbaka till Justin och han kramade mig bakifrån.
"Okej vi kom ner för att berätta en sak" började Justin men jag avslutade med att dra upp min vänstra hand.
"Åå vad kul" skrek Pattie och krama om oss. Scooter, Ryan, Kenny och Alfredo grattade oss. Alfredo slog Justin i ryggen.
"Bra jobbat bro" sa han och flina.
"Min lilla prinsessa ska bli stor" sa farmor och kom och kramade mig.
"Men vi går upp till rummet igen" sa Justin och vi gick upp. Jag hade inte kräkts på hela kvällen men när vi satt vid middagen så kom det. Jag reste mig upp och sprang upp för trappan in till Justins sovrum.
När alla hade ätit klart så satt vi och prata. Isabelle hade inte spytt på länge men helt plötsligt reste hon sig upp och sprang upp till mitt badrum. Scooter och alla kollade efter henne. Jag reste mig upp och tänkte precis gå upp till henne när mamma stoppa mig.
"Jag kan gå upp till henne jag skulle ändå behöva prata lite med henne" sa hon och jag satte mig. Vi satt och prata medans mamma var uppe med Isabelle. När hon kom ner så ställde jag mig upp.
"Mår hon bra?" frågade jag och mamma nickade.
"Men snart kommer kräkningarna vara över" sa hon och jag sprang upp på rummet.
"Älskling" sa jag och gick in på toan där hon satt.
"Vi åker till Stratford om två dagar sen måste jag till Spanien men vi ses snart igen eller hur?" sa hon och jag nickade.
"Du hur ska vi göra med pressen?" frågade Isabelle.
"Jag tycker vi säger som det är" sa jag och Isabelle nickade och kysste min panna.
"Kom vi går och lägger oss" sa hon och drog med mig in i sovrummet. Hon drog av sig sina kläder förutom underkläderna och la sig under täcket. Jag gjorde samma sak och la armen runt henne och somna.
"Va tyst det är där uppe" sa Alfredo och flina.
"Men om du är så nyfiken gå och kolla da" sa jag och sucka. Alfredo reste sig upp och börja gå upp för trappen.
"Scooter kom och kolla" ropade Alfredo försiktigt. Jag suckade men reste mig. Jag gick upp för trappen och fram till Alfredo. När jag ställde mig bredvid så log jag.
"Va söta dom är" sa jag och kollade på Justin och Isabelle som sov så nära det bara går.
Ett par mjuka läppar trycktes mot mina och jag var snabb med att besvara. Jag öppnade ögonen och kollade in i Isabelles ögon.
"Godmorgon älskling" mumlade jag.
"Imorgon ska vi till Stratford" sa Isabelle och log stort. Hon reste sig och gick fram till sin väska. Det hade nu gått fem veckor sen hon blev gravid så hon hade fått en liten mage.
(Den är ungefär så stor)
Varför vi inte åkt tidigare till Stratford det är för att Isabelle ville att kräkningarna skulle sluta och det har dom. Mamma tyckte att vi skulle åka för hon hade ringt till mormor och morfar och sagt att jag och Isabelle har två överraskningar. Så imorgon skulle vi till Stratford för idag ska jag på intervju och Isabelle ska på en snabb konferens. Jag och Isabelle skulle bekräfta att vi var tillsammans. Och Isabelle skulle nog berätta om var hon har varit dom senast 17 åren.
Min mage hade blivit lite större och samma sak med brösten. Jag tog fram en blå blus svarta jeans och en vit lång cardigan.
Justin hade en beige långarmad, ett par beige chinos, ett par röda supras och en svart jacka.
Tumblr_m304la2qiv1r8k8cro2_250_large
Jag fattade tag om hans hand och gick ner. När vi kom ner så åt vi sen gick vi skilda vägar.
*
”Så är du och Justin Bieber ett par” frågade en reporter.
”Ja vi är ett par” sa jag och log.
”Så idag skulle ni få veta om mitt liv, vad vill ni veta?” frågade jag.
”Allt” sa någon och jag nickade.
”Det började med detta maffia gänget som döda mina föräldrar. Så Antonio tog med mig till Stratford där mitt nya liv som Ella Butler fick börja. Ja Butler, Ryan Butler blev som min brorsa” sa jag och fortsatte sen.
*
När jag pratat klart så reste jag mig upp och fick veta att detta skulle sändas i Canada också. Jag och farmor klev in i bilen som stod på baksidan av huset så vi slapp Antonio och körde hem till Justin. När vi kom dit var Justin och dom hemma.
”Hur gick det?” frågade Justin när han drog ner mig i hans knä.
”Det gick väll bra” sa jag och log.
Kort Flashback:
”Så det går rykten om att du är tillsammans med Isabelle Sanchez Gonzalez Spaniens prinsessa” sa Ryan Seacrest gillande.
”Ja det är sanna rykten” sa jag och log.
”Grattis får man väll säga” sa han och log.
Tillbaka:
”Det gick väll bra” sa hon och log.
"Kom vi går upp" sa jag och hon ställde sig upp.
"Ropa när det är mat" sa jag till mamma när vi gick upp för trappen. När vi kom upp så la sig Isabelle i sängen och suckade. Hon kollade på ringen och log.
"Så när ska vi gifta oss?" frågade jag med ett leende.
"När jag är smal igen, typ efter min födelsedag då båda är 19 och barnet är ute" sa och log.
"Vill du att det ska bli en tjej eller kille?" frågade jag.
"Jag vet inte jag kommer vara lycklig vilket som" sa hon
"Du då?" frågade hon. Jag gick långsamt fram till henne.
"Samma som du" sa jag och kysste henne. Vi la oss i sängen och jag börja leka med Isabelles hand. När jag kollade på henne så sov hon. Jag log och drog av henne kläderna och gjorde samma sak själv sen la jag mig bredvid Isabelle. Egentligen skulle vi äta mat snart men vi båda var trötta.
*
"Justin du måste upp nu vi ska åka" sa någon. Jag öppnade ögonen och fram för mig stod Isabelle. Jag gnuggade mig i ögonen och gick upp. Jag gick fram till väska drog fram ett par beige chinos, vit t-shirt och en beige cardigan.
Isabelle hade tagit på sig ett par vanliga jeans och en vit randig t-shirt.
"Kom vi måste gå ner nu" sa hon och tog sin väska.
"Jag tar din väska gå ner istället" sa jag hon släppte sin väska och gick ner. Jag tog tag i hennes och gick efter. När jag kom ner stod mamma och Kenny färdiga för att gå. Scooter skulle stanna i Atlanta och Alfredo skulle hem.
*
"Ryan kom nu vi ska och hämta Christian från hans skola" ropade Isabelle till Ryan som var på sitt rum. Han kom klampande ner.
"Nu går vi" sa jag glatt och vi gick ut ur Ryans hus med Caitlin, Chaz och Ryan och börja våran färd till skolan. Jag gick bredvid Isabelle och flätade ihop våra händer och kysste hennes kind.
*
Vi hade varit hos rektorn och var nu på väg till Christians klassrum. Isabelle knacka på och Läraren kollade chockat på henne. Det är inte varje dag den spanska prinsessan står framför henne. Isabelle klev in i klassrummet med mig och dom andra i släpp tåg.
”Vi ska hämta Christian” sa Isabelle och peka på Christian.
”Ella?” frågade han och hon nickade.
”Han ska ha ledigt idag” sa Isabelle till läraren och hon nickade. Jag flätade ihop mina fingrar med Justin och Christian plockade ihop sina saker och vi gick ut.
”Hej” sa Christian och kramade Isabelle och vi gjorde vårat handslag.
”Så vart ska vi?” frågade Ryan.
”Till parken” sa Isabelle och log. Vi kom fram till Christians skåp och han öppnade det. Isabelle lutade sig mot skåpet bredvid och kollade sig omkring. Jag lutade mig fram och kysste hennes mjuka läppar.
”Det har börjat komma ut elever som glor” sa Ryan och harklade sig. Jag log mot hennes läppar och vände mig om där nästan alla elever stirrade. Jag flätade ihop våra händer och vi gick ut ur skolan.

ja där har ni det :D nästa kommer KANSKE imorgon ;)
P.S det är en frågestund inlägget under ;)
Jag kommer svara på allt på fredag :D

Kommentarer
Postat av: Vickan

Superb fortsättning (superb betyder jätte jätte bra) när kommer nästa kapitel jag älskar din berättelse!!! Du borde bli författare Ebba du är helt grym på att skriva berättande texter och att skriva texter som förklarar en bild och du har bra bilder i kapitlerna. Fortsätt bara som du gör !!!

2012-04-26 @ 19:40:29
Postat av: Anonym

Jag har börjat med en ny JB novell skulle betyda jätte mycket om du skulle kika in och kommentera:)

2012-04-26 @ 20:42:12
URL: http://mystoorie.blogg.se/
Postat av: tessan

Jättebra som vanligt!

Kan inte vänta till nästa, vill veta vad som händer.

2012-04-27 @ 00:06:49
Postat av: Hanna<333

Aaas grymt Ebba! Toppen :) <3333

2012-04-28 @ 17:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0