The Princess - Chapter 12

”Kom nu guys det är mat” sa jag och reste mig upp.
”Mat? Är inte det lite tidigt?” frågade Justin. Jag skakade på huvet.
”Jo men du har konser så vi måste äta tidigt” sa jag och han kollade på mig men reste sig upp. Alla följde han exempel och vi gick ner. Det luktade jätte gott ner vi kom ner så vi fortsatte in i köket.
När vi kom in i köket satt alla där och vänta på oss. Vi gick och satte oss och tog den maten vi ville ha. Under middagen pratade vi vilt om många saker. Om hur fint det är i Spanien, Justin konsert och ännu mer.
"Vi måste nog åka nu om vi ska komma i tid" sa Scooter och vi reste oss. Farmor hade bestämt sig för att stanna hemma så hon följde inte med. Så nu satt vi i bilen på väg till den enda stora arean i Spanien. Jag kollade ut genom fönstret och följde vattnet med blicken man kunde vid horisonten.
"Vi är framme" sa Kenny och jag hoppa till men vi klev ut. Fansen skrek högt efter Justin och det var poliser där som hjälpte oss in i arean. Scooter gick först i ledet eller vad man skulle säga. Vi gick i en lång korridor men tillslut kom vi till ett större rum där det fanns två dörrar en till korridor med mer dörrar och soffor som stod längst väggen. Alfred, Kenny, Ryan Good och Mama Jan slog sig ner i soffan och alla förutom Scooter gick i väg mot den andra korridoren.
"Okej den vänstra dörren går till Justins loge och den andra är en toalett men det finns en större med dusch i Justins loge" sa Scooter och vi nickade och gick in i Justins loge. Ryan, Christian, Chaz och Caitlin slog sig ner i den största soffan och Justin satte sig i den andra. Jag satte mig bredvid Justin och la mitt huvud i hans knä. Så fort jag har lagt ner mitt huvud i hans knä börja han hålla på med mitt hår och det tog inte lång tid innan jag somna.
*
"Isabelle konserten börjar nu" sa någon puttade till mig. Jag kissade med ögonen men det var för ljust så jag stängde dom snabbt igen.
"Vill du ha det på detta viss" sa rösten och försvann. Men jag satte mig spikrakt upp igen.
"Jag är vaken" skrek jag och framför mig stod Ryan med ett tom glas i handen.
"Men vad hände med vattnet i glaset?" frågade jag och han flina innan han sprang ut till dom andra. Jag ställde mig ilsket upp och gick ut genom dörren och fram till dom andra.
"Men vad har hänt....." mer han Alfredo inte säga innan jag satte upp handen så han blev tyst.
"Fråga honom" sa jag ilsket och peka på Ryan som flina.
"Vad gjorde du?" frågade Alfredo nyfiket och gick fram till Ryan som stod en bit ifrån oss.
"Jag försökte väcka henne men det gick inte så jag hämta vatten" sa han och flina. Jag lipa mot honom och kollade mot scenen där Justin som precis kommit upp i kulan och Love Me hade börja spela.
Tumblr_ltiyjktfdr1qht5ido1_500_large
Love Me
*
konserten hade varit grym. Väldigt hög ljud nivå. Jag trodde att arean snart skulle sprängas men den höll. Men ännu en gång idag satt vi i bilen men nu var vi på väg hem och Justin sov lugnt mot min högra axel. Jag la mitt huvud på hans och det tog inte lång tid innan jag somna.
*
Det kändes som jag flög. Men det var nog bara en dröm. En vind slog emot mitt ansikte så jag öppnade ögonen och kollade upp på Justins bruna ögon.
"Somna om klockan är mycket vi ska lägga oss" sa han lugnt och jag nickade trött innan mina ögonlock slogs igen.
Någon skaka om mig och jag vakna.
"Vi är framme" sa Kenny och jag nickade trött.
"Tar du Isabelle" sa han och nickade mot Isabelle. Och ännu en gång nickade jag. Jag lyfte upp henne i min famn och börja gå mot dörren. När jag va vid sista steget kollade jag ner på Isabelles ansikte och en vind slog emot oss så hon öppnade sina ögon och kolla trött in i mina ögon.
"Somna om klockan är mycket vi ska lägga oss" sa jag lugnt och hon nickade trött innan hon somna om. Jag gick in i huset tog av mig mina skor och fortsatte upp till Isabelles rum. När jag kom upp till hennes rum stängde jag dörren. Drog av henne dom tajta jeansen sen drog jag av hennes tröjan och la henne under täcket och slängde hennes kläder på golvet. Jag gick in i badrummet och borsta tänderna för att och hoppade snabbt in i duschen. Vattnet rann längst min kropp och jag njöt av värmen. Jag gick ur duschen och drog en handduk runt midjan. Jag gick in i Isabelles rum och rös av den plötsliga kallheten. Jag gick fram till min väska och drog ut ett par kalsonger och drog på mig dom. Gick fram till sängen och lyfte på täcket och la mig nära Isabelle och somna med armen runt henne. 
There You Have :D
Sä... jag lova ett. men det kommer inget till idag :/ har matte att göra :(
Men hoppas på att det kommer imorgon. sen är detta ett mellan kapitel för jag ville få med när han har konsert.
Love u!!
”Kom nu guys det är mat” sa jag och reste mig upp.
”Mat? Är inte det lite tidigt?” frågade Justin. Jag skakade på huvet.
”Jo men du har konser så vi måste äta tidigt” sa jag och han kollade på mig men reste sig upp. Alla följde han exempel och vi gick ner. Det luktade jätte gott ner vi kom ner så vi fortsatte in i köket.

Kommentarer
Postat av: Inez

Som vanligt jättebra kapitel. Kul att ha något att göra på bussen<3<3<3<3

2012-04-18 @ 18:23:34
Postat av: Anonym

jag har börjat på ny JB novell kika gärna in och säg vad du tycker om den :)

2012-04-21 @ 02:23:32
URL: http://mystoorie.blogg.se/
Postat av: Tyra

gud vad awesome kapitel :) men jag tänkte bara fråga dig en sak. skulle du kunna tipsa om en eller två noveller som är skit bra? asså skrviningen ska vara detaljerad och allt det där inte bara slarvskrivet. asså en novell som du är typ beroende av eller nåt :) skulle betyda allting om du kunde svara på kommentaren för jag är i behov av en grym novell som är lika bra som din! :)

2012-04-22 @ 01:17:36
Postat av: Hanna<333

Jätte bra som vanligt Ebba :) <3 :*

2012-04-26 @ 16:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0