The Princess - Chapter 7

Jag gick in på Twitter och gick in på Caitlins.

Miss u Ella but see u soon

Jag log och gick in på min profil och skrev.

Miss u guys but see u soon

Jag gick in och kollade på dom andras Twitter och dom hade skrivit i stort sätt samma.

 


 

Jag satt vi datorn och kollade runt på bloggar och sånt. Jag såg den finna solen gå ner och farmor kom ut. 
"Vist är det fint" sa hon och jag log mot henne. 
"Det är jätte vackert" sa jag och hon nickade. 
"Juste vill du ha mat?" frågade hon jag nickade och log. 
"Vad vill du ha?" frågade hon. 
"Jag vet inte men nått spanskt" sa jag och hon log och gick till han som lagar mat åt oss. Efter ett tag ropade hon igen.
"Det är mat" ropade hon och jag reste mig upp och gick in. På borden stod det massa mat så jag orka inte fråga vad det var för någonting. Vi satte oss och börja äta och det var jätte gott. 
"Va gott det var" sa jag och farmor log mot mig. 
"Vist är det" sa hon och jag nickade. När vi hade ätit klart kände jag mig jätte trött även om jag sov på planet så jag sa god natt och gick och la mig.

*

Jag öppnade ögonen och log lyckligt äntligen i mitt riktiga hem. Jag gick upp och in i min garderob och satte på mig en rosa linne, blå kjol och en turkos cardigan.

BILD

Jag gick in i badrummet och sminkade mig. Sen gick jag ner för trappen.

God morgon gumman” sa farmor när jag kommit ner.

God morgon farmor” sa jag och log.

Frukosten finns i köket” sa hon och jag gick in i köket och där stod värsta buffen, men jag tog bara en smörgås och gick ännu en gång ut på altanen. Jag gillade att vara där. När jag ätit upp min macka kom farmor ut på altanen.

När ska dina kompisar komma?” frågade hon.

Om två dagar tror jag” sa jag och skratta.

Okej men på fredagen alltså en dag efter måste du på presskonferens” sa farmor och jag nickade.

Jag ska ringa Justin” sa jag och gick in och upp på mitt rum.

(Ella/Isabelle=vanligt Justin=Fet)

 

”Heej Babe” sa jag glatt.

 

Hej Beautiful” sa han lika glatt.

”Jag saknar dig” sa jag sorgset.

 

Jag saknar dig med gumman” sa han lika sorgset.

 

”Men vi ses snart eller hur” sa jag lite gladare.

 

Ja om två dagar alltså på torsdag” sa han och jag log stort.

 

”Men jag måste gå nu älskar dig” sa jag.

 

Älskar dig med” sa han sen la vi på.

Längtan efter honom blev bara större och större så jag försökte få ut honom just nu ur mitt huve så jag gick ner till farmor.

Juste Isabelle du ska prova dina klänningar på torsdag” sa farmor när jag kom ner till henne.

Men dom kommer ju då” sa jag sorgset.

Men gör det innan da” sa hon och lämnade mig och jag suckade. Jag gick in i vardagsrummet och la mig i soffan. Jag satte på tv och bläddra runt lite tills jag fastna för något konstigt program. Efter att halva programmet så somna jag.

*

Isabelle du har sovit här hela natten upp nu” sa någon och skaka om mig. Jag öppna ögonen och framför mig stog farmor.

Hela natten?” frågade jag och hon nickade. Jag suckade och gick upp. Jag såg att jag hade samma kläder som igår så jag gick upp och in i duschen. I duschen börja tänka på Justin. Juste dom kommer imorgon. Undra hur dom tar detta det är bara Anna och Fredrik som vet. Hoppas dom tar det bra tänkte jag och sköljde ur balsamet och sköljde bort tvålen och gick ut ur duschen. Jag torkade kroppen och drog på mig underkläderna. Jag gick in i min garderob och drog på mig min vita spets klänning.


Jag gick och sminkade mig lite och gick sen ner.

Farmor var är Antonio?” frågade jag farmor.

Här är jag” sa någon bakom mig och jag hoppade till. Bakom mig stog Antonio och log stort.

Kan inte vi åka till stan eller stranden?” frågade jag och han nickade.

Farmor vi åker till stranden eller stan” ropade jag och fortsatte gå mot dörren. En bekänt öppnade den och jag log stort.

Okej gumman” hörde jag farmor ropa tillbaka. Vi gick mot bilen och ännu en bekänt öppnade bli dörren.

Okej vart ska vi?” frågade Antonio.

Kan vi inte åka till stan först och sen stranden?” frågade jag.

Jo det kan vi” sa han och jag log. Han starta bilen och vi åkte väg. Jag tog upp min mobil och satte i hörlurarna. Jag satte på Domino by jessie j.

Domino By Jessie J

Jag kollade ut och log åt den vackra miljön. Bilen stanna och Antonio klev ur och kom och öppnade min dörr. Jag log tacksamt och stängde av låten. Och vi börja gå mot gallerian.

Vet dom att jag är prinsessan?” frågade jag Antonio.

Nej inte än det är det du ska säga på fredag” sa han och jag nickade. Det var skönt att dom inte hade sakt något för det var väldigt lugnt i gallerian.

”Kan vi inte gå in där” sa jag och pekade på nått café.

”Jo” sa han och vi gick in. Jag sa till Antonio vad jag ville ha och han gick och beställde. Han kom tillbaka med en kaffe och en bulle.

Tack” sa jag och log. Han log tillbaka och vi åt i tystnad tills Antonio bröt den.

Hur tror du dom kommer reagera?” frågade han.

Jag vet inte men hoppas dom tar det bra” sa jag och suckade. Han nickade åt mig och vi åt klart och gick sen. Antonio öppnade dörren och jag klev in. Han börja köra mot stranden och solen va på väg ner så det såg vackert ut. Bilen stanna och Antonio öppnade min dörr. Jag kollade ut över stranden och det var nästan tomt. Jag tog av mig skorna och gick ner till vattnet. Antonio ropade på mig och jag gick med huvet ner sänkt mot honom.

*

När vi kom hem så luktade det mat så jag gick in i köket och där stog Emanuel våran kok och laga mat.

Ska jag hämta farmor?” frågade jag Emanuel och han nickade. Jag gick ut ur köket och mot farmors sovrum. Jag knackade på och ett kom in hördes. Jag öppnade dörren och farmor satt vid sitt skrivbord och fixa med massa papper.

”Det är mat” sa jag och hon reste sig. Vi gick ner och in i köket. Vi åt och pratade mycket sen gick jag till mitt sovrum och startade datorn jag gjorde mig i ordning och la mig i sängen med datorn över mig. Jag gick in på Twitter och Justin hade Twettat.

 

Imorgon åker vi till Spanien kommer bli kul.

Juste dom kommer imorgon tänkte jag och stängde av datorn och somna med ett leende.


ja här har ni det ;)

 


Kommentarer
Postat av: Inez

Jättebra gumman. Vill ha mer!!!!!<3<3<3

2012-03-31 @ 08:03:33
Postat av: Hanna<333

Jätte bra igen Ebba, gillar inte Justin.. Men den är ändå SUPER bra :D <33333 :*

2012-04-03 @ 21:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0