The Princess - Chapter 6

"Vad gör han där?" frågade jag ännu mer nyfiket.
"Han skulle på möten ha några konserter och presskonferens" sa hon och jag nickade imponerat. Och vi satt och prata ett tag om hur allt skulle bli om hon valde att ta tronen men det var upp till henne. Efter ett tag kom Isabelle tillbaka med ett bestämt ansikte.
"Jag har tagit mitt beslut......”

När jag satt på mitt och Justins berg tänkte jag tillbaka på dagen.

När Justin hade berättat att han behövde åka så alla sa hejdå sen åkte han. När hans bil runda hörnet så tog han även med mitt hjärta. Jag kände mig tom utan honom. Jag gick tillbaka till dom andra med en tom blick.

”Han kommer tillbaka snart” hade Ryan sakt och kramat mig. Vi alla satte oss på handdukarna. Vi hade börjat prata men vi blev avbrutna av mig mobil som ringde. Det hade varit mamma som sa att vi skulle komma hem till oss för att v behövde prata. Vi hade plockat ihop allt och gick sedan till bilen och åkte hem.

Och nu sitter jag här precis fått veta att jag är en prinsessa. Ibland vill jag bara försvinna så att ingen hittar mig. Men så lätt är det inte, men tronen var till mig. Jag var tron arvingen mina föräldrar hade viljat se som Spaniens Kron prinsessa. Det var det Antonio sa i alla fall. Jag samlade ihop mig och gick tillbaka hem där dom ville ha ett beslut. Men jag var fortfarande osäker. Jag gick fram till dörren och öppnade den. Inifrån köket hörde man massa prat. Jag gick med långsamma steg till köket.

”Jag har tagit mitt beslut” sa jag och Antonio kolladde nyfiket på mig.

”Jag kan åka till Spanien och lämna detta liv bakom mig, men då måste mina vänner få hälsa på” sa jag.

”Det är såklart dom får hälsa på” sa Antonio sen börja vi prata om hur allt skulle bli.

 

3 Dagar senare:

 

Jag hade precis packat allt och vi hade ljugit för dom andra för när Justin och hans crew är i Spanien så ska dom komma till mig i Spanien fast dom vet inte vart eller hur det ser ut. Dom fick en adress sen kommer dom någon dag. Nu bärde vi in allt i en bil medans alla andra var i skolan. När allt var klart sa jag hejdå och jag åkte i väg med flytt gubbarna och Antonio.
Vi kom till flyg platsen vi checkade in väskorna och satte oss på planet. Planet lyfte och jag somna direkt. Och drömde mig bort där bara jag och Justin fanns. 
*
"Isabelle vi är framme nu" sa Antonio och skaka mig. Jag öppnade ögonen och kollade ut genom flyg plans fönstret. Jag kollade ut över Spanien i alla fall det lilla jag såg och suckade. Jag längtade redan Stratford och Chaz dåliga skämt som Christian alltid skratta åt, jag log åt minnet då Chaz frågade om vi körde hårt och Christan hade börjat as garva. Men det blir väl bra så länge dom hälsar på mig i Spanien.

Kommer” svarade jag när jag kollade tillbaka på honom. Jag kollade ut genom fönstret och reste mig sen upp. Vi gick in i flygplatsen och tog våra väskor.

Det väntar en bil därute så kom nu” sa han och jag skratta men jag gick frivilligt med honom mot dörrarna för att möta ’min’ verklighet. Den varma luften slog i mot oss när vi öppna dörrarna och gick ut jag andades in den friska luften och log.

Gillar du det?” frågade Antonio bredvid mig.

Ja det är precis som om jag har varit här någon gång” sa jag och skratta.

Ja du kommer härifrån men du har aldrig varit här förutom när du var nyfödd” sa Antonio och log. Bilen kom rullandes och han öppnade dörren.

Farmor väntar” sa han och log stort. Jag gick in i bilen och han var inte långt efter. Jag hälsade artigt på chauffören och han åkte i väg mot huset.
När vi kom till grinden och till huset tappa jag hackan.
Tumblr_m0pd6eubnl1qib8pco1_500_large
"Wow stort" sa jag och kollade på det gula/vita huset vi hade framför oss. Antonio nickade samtidigt som han skratta. Bilen stanna och chauffören veva ner fönstret. Börja knappa på någon sak som skulle öppna porten. 
"9422" sa chauffören och grinden öppnades. 
"Varför just 94 och 22?" frågade jag samtidigt som bilen börja rulla mot huset. 
"Det är dina numer du föddes 1994 den 22 juli" sa han och jag nickade förstående. Chauffören hade ännu en gång stannat bilen men nu var vi utanför dörren. Han öppnade dörren och bugade. 
"Ers höghet" sa han och jag skratta det är någonting jag måste lära mig att bli kallade. Antonio klev ur bilen och hälsade. Vi gick upp för massa små trappor men mötte sedan dörren och en bekänt öppnade den och jag kollade storögt på Entrén. Den var väldigt modern inte gammals dags i alla fall.

Tumblr_lwvly13uwh1r5sjr2o1_500_large

Isabelle är det du?” ropade någon jag kollade frågandes på Antonio.

Ja farmor det är jag” ropade jag och hon kom ner för trappan med ett stort leende.

Min lilla ängel äntligen är du här” sa hon och kramade om mig och jag log stort åt att äntligen har kommit till mitt riktiga hem.

Glad att vara hemma” sa jag och hon snyftade till. Jag avbröt kramen.

Farmor jag är här nu” sa jag och hon nickade.

Bara så glad” svarade hon och jag drog in henne i min famn. Vi släppte sen kramen och jag fick hälsa på alla och hon visade mig runt. Vi gick in i köket och det var snygg kan man ju säga.

Tumblr_liferxrzuk1qi62vso1_500_large

Jag trodde alltid att man hade gammaldags stil när man var kunglig” sa jag och farmor skratta.

Nej, det var det vid 1884 ungefär men nu är det nya tider och då blir det nytt här” sa hon och jag log stort.

Jag gillar det” sa jag och hon visade mer. Vi kom in i vardagsrummet och jag log. Det var fint jag gillade det. Det var väldigt mysigt.

Tumblr_lylci3mp6z1qfu2dpo1_500_large

Vi gick vidare och upp för trappen visade mig några gästrum även sitt eget. Men tillslut kom hon till en dörr men hon öppnade den inte jag kollade frågandes på henne.

Öppna” sa hon och gick. Jag tog en djup andetag och öppnade sen dörren. Shit vad fint det var kan man bara säga. Jag hade till och med en egen vedspis. Jag gick runt i rummet och kollade på allt. Jag gillade det mycket. Men det finns en sak kvar tänkte jag och sen slängde jag min på sängen och pusta ut. Den var skön.

Tumblr_lz4xoh3c6b1r010fmo1_500_large

Gillar du det?” frågade någon i dörröppningen jag vände blicken och där stog farmor.

Ja det gör jag det är perfekt” sa jag och hon log stort.

Det finns mer” sa hon och gick in i rummet jag satte mig upp och kollade på henne. Hon gick till en dubbel dörr och öppnade den. Det jag kunde skymta var kläder.

Är det mina kläder?” frågade jag.

Ja allt från Stratford och lite till” sa hon.

Får jag kolla?” frågade jag försiktigt och hon skratta.

Det är ditt Isabelle allt” sa hon och log mot mig jag reste mig och gick sakta fram till farmor och vidare in i min Walk In Closet. Där fanns allt mina kläder från Stratford och massa finna klänningar.

422437_384863418205867_224724690886408_1485631_1912866113_n_large

Jag drog handen genom alla kläder. Jag kollade på farmor och hon log roande. Jag hade aldrig sett såna här finna klänningar i mitt liv.

Du Isabelle du har ett badrum att kolla på också” sa farmor och jag nickade gick in i mitt rum och gick sedan vidare i till ännu en dörr. Jag öppnade den och mitt badrum var STORT. Jag kunde i alla fall få plats med mitt smink tänkte jag och log stort.

Tumblr_lex2j8uslo1qg8cu6o1_500_large

Jag gick ut ur badrummet och farmor hade lämnat mitt rum så jag var själv. Jag gick in i min garderob och tog fram en vit tröja samt shorts eftersom det var så varmt. Jag gick ut i rummet tog min laptop och mina solglasögon. Jag gick ner för trappan och ut på altanen. Jag satte mig ner på en solstol och starta datorn. Den startades och jag kollade ner och skrev mitt lösenord.

Tumblr_lrsgz9b4xd1qcveylo1_500_large_large

Jag gick in på Twitter och gick in på Caitlins.

Miss u Ella but see u soon

Jag log och gick in på min profil och skrev.

 

Miss u guys but see u soon

Jag gick in och kollade på dom andras Twitter och dom hade skrivit i stort sätt samma.


ÄNTLIGEN KLAR!!!! jag nu är den ute så kommentera :) (OM ni vill ha mer)

Ja, jag hoppas nästa kommer imorgon men jag vet inte :/♥


Kommentarer
Postat av: Hanna<333

Suuper bra Ebba, meeer :D <3

2012-04-01 @ 18:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0