The Princess - Chapter 1

Då tid 1996:

Jag såg när mina bästa vänner/ kunga paret blev tagna va ett gäng.

”Antonio ta hand om Isabelle, för henne i säker het” var det ända jag hörde min kung säga innan skott avfyrades och därefter skrik. Jag sprang och sprang med lilla Isabelle som bara var några månader i min famn och tänkte ’vart ska hon’. Jag sprang in i Spaniens galleria och sprang in i närmsta affär och gömde mig bland kläder. När jag såg dom som hade mördat kunga paret gå förbi så gick jag så diskret dom möjligt ut ur affären och sen ut ur gallerian. När jag kom hem till huset där kungen och drottningen bodde så sökte jag lite på internet och hittade några som bodde i lilla Kanada.

”Ingen skulle väll misstänka att en prinsessa bodde där?” Frågade jag mig själv.

”Nej” sa jag och bestämde mig för att ringa. När alla i huset hade sakt hejdå begav jag mig mot Spaniens flygplats. När jag klev av i Kanada var det mörkt jag ropade på en taxi och sa adressen.

”Tack så mycket Anna och Fredrik att ni gör detta för oss” sa jag och kollade på dom.

”Vem vill inte ha en bedårande liten dotter” sa Anna och log.

”Men någon gång kanske jag kommer tillbaka men ni måste lova mig att inte nämna ett ord om detta för henne för det kommer jag vilja göra själv” sa jag.

”Vi ska inte säga nått, nu får Ryan en syster som är jämn årig” sa Anna och log mot Isabelle.

”Juste hon ska inte heta Isabelle här utan hon ska heta Ella Butler” sa jag och log mot lilla Ella.

”Nu måste jag tillbaka men ta väll hand om henne” sa jag och pussade Isabelle på pannan.

”Hejdå” sa dom och jag gick………

 

17 år senare:

”Ella kom nu vi missar bussen” skrek min kära bror nerifrån.

”Jag kommer” sa jag och drog borsten snabbt genom håret och kollade på mina kläder jag hade tagit på mig ett par oliv gröna chinos och en vit skjorta och lite smycken samt ett par svarta pumps.

Jag sprang ner för trappan och tog ett äpple.

”Hejdå mamma och pappa!” skrek jag och sprang ut genom dörren jag hörde ett ’hejdå gumman’

jag sprang på grus gången fram till Ryan, Chaz, Caitlin och Christian.

”Hey Guys” sa jag och log.

"...Hey Guys..."

”Hej, kom nu vi måste gå så att vi hinner med bussen” sa Caitlin stressat.

”Chilla Caitlin, men när kommer min älskling hem?” frågade jag och jag menar Justin då. Det var en konstig tid då båda var kära i varan men ingen våga säga nått förens vi körde sanning eller konka för ungefär 7 månader sen.

Justin hade fått konka.

”Okej Justin jag orkar inte med dig och Ella så ta med dig henne upp och säg vad du känner för henne” sa Chaz jag och Justin reste oss upp och gick upp till över våningen.

”Så?” frågade jag och satte mig på min säng.

”Asså jag vet inte hur jag ska säga detta men jag gillar dig Ella väldigt mycket, jag har starka känslor för dig men jag vet inte om du tycker det samma” sa hon när han hade prata klart vågade han möta min blick.

”Justin du är modig som vågar säga detta och jag kan säga jag har längtat, jag gillar dig också mycket” sa jag och log. Innan jag ens hade blinkat kände jag Justin läppar mot mina och jag kunde höra fyrverkerier runt oss. En del brukar säga att när dom är med den dom älskar att man hade fjärilar i magen men jag tror jag hade en hel örn i magen. När han avslutat kyssen så börja han prata.

”Ella vill du bli min Shawty?” frågade han försiktigt och jag nickade lyckligt. Den kastade jag mig runt han hals och kysste honom passionerat. När vi gick ner så hade vi händerna samman flätande.


"...Aww..."

När vi kom in i vardagsrummet vändes blickarna mot oss och Caitlin aww:ade och Chaz börja prata.

”Jag sa ju det båda var kära” sa Chaz och log triumferande. Och jag började rodna och tittade bort.

”Du är söt när du rodnar” viskade Justin och jag blev bara ännu rödare om kinderna så jag gick till soffan och begravde huvet i soffkudden.

Det var där våran kärlek för varandra började och mina känslor växer bara mer och mer för varje dag. Jag växte ur mina tankar utav att Ryan knäppte min sina fingrar framför mina ögon.

”Va, vad sa du?” frågade jag och Ryan flinade.

”På fredag alltså om två dagar, eller?” frågade han tveksamt och då var det min tur at flina åt hans dum het.

”Ja för idag är det onsdag” sa jag och gjorde ett litet glädje tjut.

”Äntligen är bussen här” sa Caitlin helt plötslig. Bussen stanna och vi gick på och satte oss längst bak som vi alltid brukar göra. Väll framme i skolan så svängde Christian åt ett annat håll eftersom han är ett år yngre än oss. Men vi fortsatte fram åt jag hade mitt mellan Chaz och Ryan och Caitlin hade sitt bredvid Chaz. Jag kollade på schemat ”Suck” So jag hatar So eller jag hatar alla ämnen förutom Spanska för det hade jag MVG i så jag var stolt. Men det var väldigt lätt för mig att få in allt det var precis som om jag kom ifrån Spanien. Vi gick mot So:n och såklart möte vi bimbos.

”Nemen är det inte lilla Ella” sa dom och började skratta men jag bara pekade ’fuck you’

"...Fuck You..."

Och vi gick in i klass rummet och satte oss längst bak.

”God morgon elever” sa Mr. Smith.

”God morgon” svarade alla.

”Idag ska vi bara fortsätta med det vi håller på med” sa Mr. Smith. Vi höll på med kartor jag tog upp mina saker ur min mapp och börja jobba. När äntligen lektionen var slut så gick vi mot skåpen och vi skulle ha spanska.

”Yay, äntligen nått roligt” sa jag och log.

”Roligt, det är bara för att du är så duktig” muttrade Chaz och Caitlin skratta.

Vi gick in i klass rummet och våran lärare kom in.

”Hola los estudiantes de hoy vamos a seguir trabajando donde lo dejamos para ir a trabajar” sa han och jag tog fram mina grejer.

”Vad sa han?” frågade Ryan och Chaz som satt emot mig och Caitlin.

”Han sa: hej elever idag ska vi fortsätta jobba där vi slutade så börja jobba” imiterade jag våran spanska lärare.

”Aha” sa dom och vi börja jobba. När det var lunch så satt vi bara och petade i maten och kollade äcklat på den. Våran skolmat har alltid varit äcklig. När skoldagen var slut så tog vi bussen hem och jag och Ryan gick hem till oss.

”Hallå, är det nån hemma?” ropade jag från hallen men fick inget svar. Jag tog av mig skorna och gick in i vardagsrummet och slog på teven.

”Ryan ska vi kolla på film?” frågade jag och han nickade.

”Du får välja film så fixar jag snacks” sa hon och gick in i köket.

När han hade kommit tillbaka så hade jag valt Pearl Harbor. Han hade tagit chips och läsk. Vi satte i gång filmen men jag han se halva sen somna jag.

Dagen efter:

Jag vaknade tidigt denna morgon men det kanske var för att jag somnade tidigt i går. Jag gick upp och valde kläder det fick bli blåa jeans, en svart/vit stickad tröja och massa smycken sen hämtade jag min bruna axelbands väska.

Jag skruvade lite på håret och valde ett på svarta låga convers. Jag gick ner för trappen och mötte Ryan.

”Jag tänkte precis säga att vi måste gå men du var klar” sa han imponerat. Jag gick in i köket och kramade om mamma och pappa tog ett äpple och sa hejdå.

Där har ni ;) Det är typ kapitel 1/ prolog ;)
Hope you like it. kommentera nu för det här kapitlet tog lång tid att göra men jag var snäll !!♥
Jag hoppas att jag får upp ett imoron :)

Kommentarer
Postat av: lolo

skit bra gillar den novellen mer än den förra

2012-03-18 @ 13:58:37
Postat av: Hanna<333

Grymt bra Ebbish! <3 :*

2012-03-29 @ 08:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0