Life savior - Kapitel 9

”Dom frågade om mina bilar” sa jag uttråkat. Vi gick igenom skol dörrarna och blicken fastna på oss jag gick fram till mitt skåp och öppnade det kollade på schemat suck vi hade NO. Jag tog ut mina böcker och gick till Caitlin som stog med Chaz och Ryan. Sen gick vi vidare till NO salen. När läraren kom in och alla hade satt sig så öppnade han munnen.

”God morgon elever, vi har fått en ny elev till våran klass så du kan komma in” sa hon och igenom dörren kom……….


När jag så vem som kom inte så skrek jag.

(Tänk bara att att hon kommer in)

”MELODY!” skrek jag och sprang fram och krama.

”ROSE!” skrek hon och besvarade min kram.

”Ja nu vet ni hennes namn men du kan väll berätta lite om dig själv” sa Mr. Brown och skratta. Jag gick tillbaka till min plats och Melody börja prata.

”Ja jag är Melody Smith och har precis flyttat från Los Angeles. Och min bästis sitter där” sa hon och peka på mig.

”Okej men du kan sätta dig bredvid och så visar Rose vad vi gör” sa hon och satte sig bredvid mig.

”Vad för dig hit?” frågade jag Melody.

”Joakim är för mycket han är på mig hela tiden” sa hon och suckade.

”Jag ringde och gjorde slut med honom så han är as arg på mig” sa jag och ryste med tanken på vad han kunde göra.

”Han kommer inte nära dig” sa hon och log snett mot mig.

”Hej jag är Chaz” sa Chaz helt plötsligt och log.

”Okej Chaz jag vet att du gillar Melody men du behöver inte skrämma henne” sa jag och flinade då han rodnade.

”Haha, gillar han mig?” frågade Melody.

”Yes” sa jag och båda rodnade stort så jag bröt ut i garv. När dom Caitlin och Company såg dom så börja dom också garva.

”Ni längst bak ut!” skrek Mr. Brown och vi rykt till tog våra böcker och gick ut.

”Bra första dag på skolan, utslängd” sa jag och flina.

”Det är ditt fel” sa hon.

”Så vad ska vi göra?” frågade jag.

”Jag vet inte” sa alla i kör. Vi satte oss på den närmaste bänken och kollade på den tomma korridoren.

”Vad har vi för lektion efter NO?” frågade jag.

”Jag tror vi har SO” sa Ryan.

”Undra vad Justin gör nu” sa jag och kollade på dom andra.

”Vem är Justin?”

”Bieber” sa jag bara.

”Okej” sa hon och jag bara stirra på henne.

”Är det inte nu du typ ska freaka ut eller?” frågade jag.

”Nopp jag har kommit över honom” sa hon och log.

”Jaha det var ju bra att veta” sa jag och det blev tyst igen.

*

Skola dagen hade precis tagit slut och vi var på väg till min bil när Vanessa stoppa oss.

”Vad vill du?” frågade jag.

”Om du tror att du är nån så kan jag bara säga att du har fel” sa hon bitchigt.

”Jag är i alla fall mig själv. Du är ju bara en självupptagen bitch” sa jag lika bitchigt tillbaka och gick förbi henne.

”Det där gjorde du bra” sa Christian.

”Jag vet, jag har min Swag” sa jag och flina.

”Så du kör med din lilla ängel” sa Melody.

”Japp” sa jag och log.

Vi hoppade in i bilen och körde mot mig.

När jag och Alfredo satt och pratade så ringde min mobil. Jag gick fram till mobilen och det stog Scooter

 

( Scooter=fet/Justin=vanlig)

 

Hej det är Justin

 

Hej Justin det är Scooter

 

Jag såg det men är det nått allvarligt

 

Ja först Alfredo måste åka tillbaka till oss

 

Vänta ska säga det.

 

(tillbaka till ”verkligheten”)

 

”Alfredo, Scooter säger att du måste åka hem till mig” sa jag och han nickade och försvann sen hörde jag en bil startas och sen var han borta.

 

(Tillbaka till samtalet)

 

Så vad var det andra och Alfredo är på väg

Vi måste åka tidigare till turnén

 

Okej när då

 

Imorgon men vi kommer hem tidigare

 

Aha men kan Rose och Company komma till oss när vi är i LA

 

Det skulle nog kunna funka

 

Okej men jag kommer lite senare ska prata med dom, för dom kommer nog snart

 

Okej men kom inte försent för du ska packa

 

(Samtalet avslutat)

När vi hade lagt på så öppnades ytterdörren och några kom in.

”Justin vi är hemma” skrek nån och den nån var Rose.

När vi kom innan för dörren så skrek jag.

”Justin vi är hemma” skrek jag och då kom jag på att det lätt som om jag var en mamma så jag bröt ut i garv och alla haka på. Helt plötsligt stog Justin framför oss och flina.

”Hej” sa jag och ställde mig upp.

”Hej” sa han och log snett.

”Juste Justin detta är Melody min bästis från LA” sa jag och pekade mot Melody.

”Hej jag är Justin” sa hon och skacka hand med henne.

Sen gick vi till vardags rummet och jag la mig raklång på soffan och Melody som vanligt satte sig på min rumpa och hoppa och ett stön åkte ur min mun.

”Gå av mig, du väger för mycket” sa jag och skrattade men hoppade av mig.

”Tack da” sa hon och jag slog på teven.

”Juste jag måste åka turnén tidigare en planerat” sa Justin helt plötsligt.

”Va, när?” frågade jag.

”Imorgon” sa han lite dystert jag bytte blickar med resten och innan han visste ordet av det så hade alla hoppat på honom och vi låg på golvet.

 

DAGEN EFTER:

 

Nu stog vi där på flyg platsen för att säga hejdå.

”Hejdå kommer sakna dig buddy” sa Chaz och Ryan i kör och kramades.

När alla hade sakt hejdå såg vi hur han försvann och han var borta men inte för evigt vi ska få åka till LA.

 

TVÅ MÅNADER OCH TVÅ VECKER EFTER:

 

Just nu satt vi på planet på väg till LA och till Justin. Hoppas vi har det kul.

Det spraka i högtalarna och pilotens röst hördes.

Jag ber er vänligt att ni tar på er era säkerhetsbälten för vi går in på landning. Hoppas ni haft en bra resa!

Vi tog på oss våra bälten och vi åkte mot marken. När vi landa tog vi våra saker och gick ut ur planet, när vi kom ut ur gaten kollade vi efter Justin. När jag kollade åt höger så mötes jag utav ett par hasselnöts bruna ögon.¨

Det var ingen mindre än Justin han själv. Jag sa peta på dom andra och peka på Justin och vi börja gå dit när vi kom fram så krama vi om varandra sen gick vi mot bilen. Framme vid hotellet fick jag, Caitlin och Melody dela rum. Jag gick in i rummet och slängde mig på sängen och pusta ut.

 


Hope u like it ;)
Vad tror ni kommer hända i LA?
Kommer hon träffa nån??
Kommentera !!!!
kort jag vet :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Meeeeer!

2012-03-16 @ 14:52:29
URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/
Postat av: Hanna<333

Suuuper Ebbish! As bra asså! <3 :) PussPuss

2012-03-19 @ 17:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0