Life savior - Kapitel 7

 

I won't give up by Jason Marz ( cover by christina grimmie)

”EN GÅNG TILL SLUTA STIRRA OCH SKAFFA ETT LIV NÖRDAR” skrek jag över parkeringen och alla kollade bort. Jag vände mig om och gick till Caitlin och Company som satt och skratta.

”Vadå det är inte artigt att stirra. Och ska ci gå eller rutna?” frågade jag och alla ställde sig upp och vi började gå. Chaz och Ryan kom la sina armar på mina axlar men inte så långe eftersom jag hade nitar på jackan.

”Bra början på skola alla ser upp för dig” sa Chaz.

”Och det gör du med för du sa att jag var bäst” sa jag och flinade.

 


 

”Haha Rose där var du rolig” sa Chaz ironiskt.

”Jag vet” sa jag och flina. När vi kom till portarna till skolan tog jag insatsen och öppnade dörrarna. När jag öppnade kollade alla på mig och jag bara gick med dom andra bakom mig.

”SOM JAG SA PÅ PARKERINGEN HAR NI INGET ANNAT ATT KOLLA PÅ?” skrek jag och alla kollade bort och jag log nöjt. När jag kolla bak på dom andra låg alla och as garva.

”Okej People upp och hoppa vi ska till rektorn” sa jag och flinade efter 5 minuter var alla på ben och vi gick. När vi kom fram till rektorns kontor knacka jag på och fick höra kom in. Jag öppna dörren och gick fram.

”Hej jag ska börja här jag heter Rose O’Mally”

"Å hej jag är Levis Smith din rektor" sa han och log. "Här är ditt skåps numer och schema" fortsatte han. Jag kollade ner på schemat suck matte jag hatar matte. Vi gick ut till korridoren och gick mot mitt skåp som låg i mellan piff och puff (Chaz o Ryan)

”Vad roligt du har skåpet i mellan oss” sa Chaz och flinade stort.

”Ja jag är såååå glad” sa jag och drog ut på å:et och log. Sen gav vi av mot matten när vi kom in vändes alla blickar mot oss. Caitlin och Company gick och satte sig längst bak och jag gick till läraren.

”Hej jag är Rose och jag ska gå i den här klassen” sa jag till henne, hon vände upp blicken till mig och jag tror hon chockade till av mina kläder.

”Hej jag är Emily och din matte lärare” sa hon. När alla va inne och hade satte sig så började hon prata.

”God morgon elever, detta är eran ny klasskamrat. Rose du kan väll säga nåt om dig själv” sa hon.

”Ja jag heter Rose O’Mally flyttade hit i fredags bodde i Los Angeles innan jag flyttade hit, ja jag vet inte vad jag ska säga har ni frågor?” sa jag.

”Har du ingen familj” ropade någon, jag svalde hårt och öppna ögonen och mötte Caitlins oroliga ögon.

”Jo jag har en pappa som heter Jake och just nu vet jag inte vart han är, min mamma Betty hängdes sig när jag var fyra år och jag har inga syskon” sa jag.

”Varför vet du inte var din pappa är?” ropade nån annan. Ops vad ska jag säga?

”Eeeh, han typ bara är borta sen helt plötsligt kommer han tillbaka så han kommer och går” sa jag och svalde.

”Hur visste du att din mamma hängde sig” ropade Vanessa denna gång och hon hån log mot mig.

”Dagen innan hade jag hittat mamma ligga och gråta på golvet men pappa sa att allt var okej så jag gick och la mig, dagen efter så skulle jag gå och kolla om mamma mådde bättre så jag öppnade dörren och jag såg mamma hänga i taket, död” sa jag och blunda. Jag kände hur en tår åkte ner från kinden när jag fick en flash bak sen hur någon kramade om mig. När jag kollade upp såg jag Caitlin och jag brast ut i gråt.

”Vi går ut lite” sa Caitlin till våran lärare och förde ut mig från klassrummet där alla satt stumma. När vi kom ut så gick vi till en bänk och där fick jag lugna ner mig och andas. Vi öppnade dörren och Vanessa skrattade när hon såg mig så jag öppnade min mun.

”Vanessa jag har frågor till dig. Skulle du vilja se din mamma hänga i taket när du var FYRA?! Eller skulle du vilja vara slag en utav din pappa så du blir MEDVETSLÖS?!” skrek/frågade jag. Det blev tyst i klassrummet och hon svarade inte.

”Vad var det jag sa så nästa gång du öppnar din fula käft så tänk dig för” sa jag och log hånfullt åt henne sen gick jag och satte mig bredvid Caitlin och Chaz.

När jag såg Rose prata med Vanessa skolans bitch som Caitlin säger så såg jag hur Caitlin och Company börja as garva så jag gissar att Rose dissa henne. När Vanessa gick så sa hon nånting till dom andra sen börja dom gå mot ingången så jag starta bilen och åkte.

*

När jag kom utan för vårat hus så stängde jag av bilen och gick in. I köket satt alla och dom hade vänt blicken mot mig.

”Vad kom du hem i?” frågade Alfredo.

”En utav Rose bilar” sa jag och flina innan jag visste ordet av det så var Alfredo ute ur huset.

”OMG den är fett snygg ju!” skrek han och då reste sig Kenny och Scooter för att gå ut. När jag kom ut så gick dom runt bilen och kollade på den.

”Denna måste kostat mycket” sa Scooter.

”Antar det, den var ju inte gratis i alla fall” sa jag och rykte på axlarna.

”Juste vi måste prata där inne” sa Scooter så vi gick in och satte oss i soffan.

”Vad gäller det om?” frågade jag.

”Vi ska på turné om en månad” sa Scooter.

”Okej, vart ska vi?” frågade jag.

”Vi ska till Europa” sa Scooter och log.

”Swag” sa jag och log med hela ansiktet.

Tumblr_m0ho54tkjx1rrn49no1_500_large

"SWAG"

”Asså du kommer aldrig sluta säga det där eller hur?” frågade Alfredo.

”Nopp aldrig” sa jag.

”Never Say Never” sa Alfredo och flinade.

”Men det är mitt ord ju” sa jag.

”Mitt med……nu” sa Alfredo och sprang in i köket.

”Okej du är creepy” sa jag.

”PIP PIP”

Jag tog upp mobilen och det stog Rose<3

( Rose = fett stil Justin = vanlig )

Hej Justin vi har slutat nu kan du hämta oss? J

 

Såklart jag kan J

 

Okej vi står på parkeringen J

See you there J

Jag fick inget svara så jag gick in i köket.

”Jag ska åka och hämta Rose och Company i skolan så jag åker nu” sa jag och alla nickade. Jag satte mig i bilen och åkte i väg. När jag kom fram så stog dom där och väntade så jag parkerade och gick ut.

”Hej” sa jag och log.

”Hej snälla kan vi åka jag vill få av mig dom här kläderna” sa Rose med gnällig röst.

”Ska du eller jag köra?” frågade jag.

”JAAAAAAAG!” skrek hon och jag kände brännande blickar i ryggen med jag bara skrattade åt Roses reaktion.

”Kommer ni da?” frågade hon när hon hade satt sig i bilen vi alla nickade och satte oss och Caitlin fick sitta i mitt knä för att vi skulle få plats.

När vi kom hem hoppade Rose ut ur bilen och slet upp dörren tog av sig skorna och sprang upp. När vi kom upp hade hon satt på sig ett par shorts, ett linne med jätte stora arm hålor, en svart keps och ett par gråa Supras.

När jag kom upp till mitt rum slet jag av mig mina kläder och satte på mig ett par shorts, ett linne med tryck som hade stora arm hålor, svarts keps och gråa Supras. När dom kom upp så öppnade Justin munnen först.

”Vad ska vi göra?” frågade Jag.

”Vi kan åka till mig kanske” sa Justin och alla nickade instämmande.

”Men vi måste åka med två bilar” sa jag och killarna gick mot Minglan medans jag och Caitlin skulle ta min ängel.

 


Srry för att ni fick vänta :(

 

Men här är det hoppas ni gillar det :)

Men jag vill ha 5 kommentarer för nästa. Och jag vet inte om det ommer idag eller imoron ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag har börjat göra gratis designer och har även öppnat en ny portfolio :) är du sugen på en gratis design kolla då in hit: http://taylorlstory.blogg.se/portfolio/



Kram! :D

2012-03-09 @ 22:31:08
Postat av: Sara

Meeeeeeer!

2012-03-10 @ 12:34:18
URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/
Postat av: FlizanLizan

Hejsan



Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 kr :P

2012-03-10 @ 18:37:51
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: jessy.

we want moreeee!

2012-03-11 @ 00:35:31
Postat av: meja

meer<3

2012-03-12 @ 02:15:37
Postat av: Hanna<333

OMG Ebba du e såå grym på att skriva asså! <3333

I <3 U

2012-03-14 @ 16:41:52
Postat av: idda <333:*

Ebba meeer de e asss bra de du skriver asså <333 :*

2012-03-18 @ 11:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0